۰۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۹۸۸۷۶
آیت الله مکارم شیرازی:

برای رسیدن به وحدت واقعی باید از تندروی و کندروی پرهیز کنیم/ امیدواریم خداوند مردم لیبی را از شر این دیوانه نجات دهد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: با توجه به اتفاقات منطقه‌ای و تحولات جهانی باید اتحاد در داخل کشور بیش از گذشته وجود داشته باشد؛ زیرا امروز مسلمانان جهان به ایران اسلامی چشم دوخته‌اند.
درس خارج فقه آيت الله مکارم شيرازي در مسجد اعظم قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود که با حضور صدها نفر از طلاب و فضلای حوزه علمیه در مسجد اعظم قم برگزار شد به بیان روایتی درباره سخن چینی پرداخت و اظهار کرد: سخن چینی از جمله مسائلی است که در اسلام بر دوری از آن بسیار تاکید شده است.

وی با بیان این که عیب گویی و سخن چینی در اسلام بسیار مذموم است،‌ افزود: آن چه سبب بدبینی و اختلاف می شود در اسلام نکوهش شده است که سخن چینی و عیب گویی از جمله آن ها به شمار می‌آید.

این مرجع تقلید خاطر نشان کرد: همچنین آنچه سبب وحدت است در اسلام بسیار پسندیده شمرده شده که اعتماد از جمله آن‌ها است و اعتماد از جمله سرمایه‌های عظیم اجتماعی هر جامعه به شمار می‌آید و ما باید این مساله را در جامعه خودمان بیش از گذشته تقویت کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه در عصر حاضر برخی به بهانه افشاگری و روشنگری به سخن چینی، عیب گویی و غیبت می‌پردازند که این عمل در اسلام بسیار نکوهش شده است؛ بنابراین کسانی که تریبونی در اختیار دارند باید این مسائل را ملاحظه کنند تا خدای نکرده گرفتار آن نشوند.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم، شرایط جهانی را در عصر حاضر بسیار حساس خواند و تاکید کرد: امروز در جهان شرایط خاصی بوجود آمده است که مسلمانان بیش از گذشته نیاز به اتحاد دارند و امروز طوفانی عظیمی در منطقه بوجود آمده که تاکنون چنین زلزله سیاسی در طول تاریخ سابقه نداشته است.

وی ادامه داد: با توجه به اتفاقات منطقه‌ای و تحولات جهانی باید اتحاد در داخل کشور بیش از گذشته وجود داشته باشد؛ زیرا امروز مسلمانان جهان به ایران اسلامی چشم دوخته‌اند و ما هر چه این اتحاد و یکپارچگی را بیشتر ایجاد کنیم، آن‌ها نیز به قیام‌های خود دلگرم‌تر خواهند شد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: اگر به دنبال وحدت و یکپارچگی هستیم باید از مسائلی همچون عیب گویی، سخن چینی، تهمت و بدگویی، کندروی و تندروی‌ها دوری کنیم تا به وحدت واقعی دست یابیم.

وی تاکید کرد: اگر آنچه را که اسلام به ما دستور داده است عمل کنیم به یقین خداوند به ما نیز کمک خواهد کرد و ما متحدتر و انسجام بیشتر را خواهیم داشت.

این مرجع تقلید عنوان کرد: امروز ما نگران مسلمانان جهان هستیم به خصوص در کشور لیبی که وضعیب خاصی پیدا کرده است، همچنان که در گذشته می‌گفتند زمامدار این کشور دیوانه است،‌ امروز این ادعا به واقعیت تبدیل شده و بی‌رحمانه به کشتار دست می‌زند.

وی تصریح کرد: امیدواریم خداوند مردم لیبی را از شر این دیوانه نجات دهد و همچنین در دیگر کشورها مسلمانان به خواسته هایشان برسند./917/پ202/ج
ارسال نظرات