۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۹۷۷۹۶
عضو هیأت رییسه مجلس:

برخورد رهبر انقلاب با فتنه88 کم هزینه ترین روش و مطابق با مشی امام راحل بود

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رییسه مجلس گفت: بااینکه مطالبات مردم در خصوص برخورد قضایی با فتنه گران هم به حق بود اما راهی که امام خامنه ای در برخورد با این فتنه برگزید، مناسب ترین و کم هزینه ترین راه ممکن و مطابق با مشی امام راحل بود.
حجت الاسلام حسين سبحاني نيا
حجت الاسلام حسین سبحانی نیا، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد به تبیین شاخصه های حوزه علمیه انقلابی پرداخت و گفت: با توجه به رسالت بسیار سنگینی که حوزه علمیه به عنوان مرجع دینی و علمی و مورد اعتماد مردم در جامعه اسلامی و انقلابی بر عهده دارد، رهبر معظم انقلاب در سفر اخیرشان به قم منشور جامعی در این خصوص ارائه دادند که جامع ترین نگاه برای پویایی و به روز شدن حوزه های علمیه است.

وی اظهار داشت: حوزه های علمیه هم در سطح عموم جامعه برای روشنگری افکار عمومی و تبیین مسائل دینی فرهنگی و پاسخ به شبهات مطرح در جامعه وخنثی سازی القائات بیگانگان در زمینه های اعتقادی و هم در سطح خصوصی مانند دانشگاه ها و مراکز علمی و تخصصی جامعه که قشر جوان حضوردارند (و سرمایه گذاری دشمن هم بر روی همین قشر است) نقش موثری در تبیین و ابهام زدایی دارند.

طلاب جوان باید آماده دفاع از مرزهای دین باشند

حجت الاسلام سبحانی نیا افزود: انجام این رسالت عظیم جز با به روز بودن حوزه حاصل نمی شود؛ حوزه باید به ابزارهای مختلف تبلیغی مجهز باشد که آگاهی و تخصص در شاخه های مختلف تبلیغی، پژوهشی و سخنوری در رأس ان قرار دارد. طلاب جوان باید برای دفاع از مرزهای دین آماده باشند.

جریانات نفوذی در حوزه تلاش می کنند از حوزه علیه حوزه بهره گیرند

نماینده مردم نیشابور در مجلس در خصوص نحوه برخورد با جریان های مخالف اندیشه های امام همچون علوم عقلی، ولایت فقیه و فقه پویا تصریح کرد: اگر به وظایف خود به خوبی عمل کرده و مجهز به ابزارهای دفاع از فرهنگ دین باشیم، جای القائات وشبهاتی اینگونه کمتر پیش می آید اما جدای از جریانات اتفاقی وموقت، عده ای هم از هستند که از همان ابتدا تا کنون درصدد نفوذ در حوزه و مقابله با اندیشه های امام به نفع بیگانه بودند، در گذشته به شیوه ای و اکنون از طریقی دیگر عمل می کنند به گونه ای که امروز تلفیقی از همین جریان با افکار لیبرالیستی غرب تلاش می کند از حوزه علیه حوزه بهره گیرد.

وی گفت: اگر مسوولان، علما و طلاب جوان حوزه با حفظ وحدت و انسجام خود به ابزارهای فرهنگی انقلاب و اندیشه های امام که همان ریشه های اعتقادی شیعه هستند، تجهیز شوند، تأثیرگزاری القائات این جریانات در حوزه در جهت واگرایی و اختلاف کمرنگ تر خواهد شد.

برخورد امام خامنه ای با فتنه88 کم هزینه ترین روش و مطابق با مشی امام راحل بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در خصوص برخورد امام خمینی(ره) با فتنه 88 خاطرنشان کرد: جریان فتنه تهدید بزرگی برای انقلاب بود اما با تدبیر بالای رهبر معظم انقلاب در حرکت آرام، روشنگری و بصیرت دهی مرحله به مرحله، به تدریج از دامنه فتنه کاسته شد و نیروهایی که دیروز از سر نااگاهی در صف فتنه گران شعار می دادند به ملت انقلابی پیوستند و سران فتنه نیز خانه نشین و زمینگیر شدند.

حجت الاسلام سبحانی نیا تأکید کرد: بااینکه مطالبات مردم در خصوص برخورد قضایی با فتنه گران هم به حق بود اما راهی که امام خامنه ای در برخورد با این فتنه برگزید، مناسب ترین و کم هزینه ترین راه ممکن بود و با توجه به مشی امام راحل(ره) که همواره بر اصل وحدت و انسجام جامعه و اقداماتی که جهت تقویت نظام شود تأکید داشتند اگر ایشان هم حضور می داشت مسلما همین روش را انتخاب می کرد./930/ت301/ص
ارسال نظرات