۰۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۹۶۵۰۷
وزیر اطلاعات:

اصل فتنه 88 برای برداشتن دین از انقلاب اسلامی بود

خبرگزاری رسا ـ وزیر اطلاعات گفت: یکی دیگر از دلایل ایجاد فتنه سال 88 دین‌ستیزی و از میان برداشتن دین از جامعه اسلامی ایران بود.
حجت‌الاسلام حيدر مصلحي وزير اطلاعات حجت‌الاسلام حيدر مصلحي وزير اطلاعات
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی  وزیر اطلاعات کشورمان، شب گذشته در بیست و نهمین سالگرد حماسه اسلامی سال 60آمل، در مصلای این شهر عدالت‌ستیزی را یکی دیگر از دلایل وقایع عاشورای سال 88 عنوان کرد و گفت: برخی انتظار دارند مانند گذشته تمام امتیازات و ثروت‌های کشور در اختیار گروه و افراد خاصی قرار گیرد.

وزیر اطلاعات با اعلام اینکه در این حوادث تمام گروه‌هایی که به نوعی از انقلاب اسلامی ایران دلخور بودند حضور داشتند، تصریح کرد: برخی از خواص در حمایت از این گروه‌ها بیانیه دادند در حالی که همین گروه‌ها در زمان زمامداری خود این افراد دچار غضب و برخورد شده بودند.

حجت‌الاسلام مصلحی به سکوت یک ساله نخبگان و خواص کشور در فتنه‌های رخ داده در کشور اشاره کرد و گفت: حوادث بسیاری در تاریخ وجود دارد که نشان می‌دهد بزرگان و خواص تاریخ در گیر و دار حوادث مانند سابقه تاریخی خود عمل نکرده و از آن فاصله گرفته‌اند پس در این دوران نیز فاصله برخی بزرگان از سابقه تاریخی و انقلابی خود آنان دور از واقعیت نیست.

وی دین‌ستیزی را یکی دیگر از دلایل ایجاد فتنه سال 88 بیان کرد و با تاکید بر اینکه تنها دلیل ایجاد حوادث پس از انتخابات دین‌ستیزی و از میان برداشتن دین از جامعه اسلامی ایران بود، خاطرنشان کرد:‌ این حوادث با محوریت برداشتن دین از جامعه ایران بود که باید ریشه‌های آن را در سابقه 20ساله و شاید 40ساله به پیش از انقلاب اسلامی بررسی کرد.

وی ادامه داد: اکنون هم بسیاری افراد می‌گویند ما در کنار رهبری هستیم، ما با رهبری هستیم اما این حرف‌ها معنایی ندارد بلکه فقط باید از رهبری پیروی کرد.

وزیر اطلاعات با اشاره به تربیت سیاسی اسلام تصریح کرد: ملاک و معیار در اسلام اشخاص نیستند بلکه این اشخاص و خواص هستند که با معیارهای اسلام سنجیده می‌شوند و اگر در مسیر بودند مورد اقبال قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه از مدیران و صحنه‌گردانان این حوادث اسناد و مدارک قابل توجهی به دست آمده است که نشان می‌دهد حوادث را کنترل و هدایت می‌کرده‌اند، گفت: هنور اسرار پشت پرده بسیاری از خواص در حوادث سال 88 وجود دارد که به دلیل برخی مسائل بیان نشده و بازگشایی آن زمان مناسبی می‌خواهد.

حجت‌الاسلام مصلحی با تاکید بر اینکه فتنه‌گران داخلی و خارجی سرمایه‌‌گذاری‌های قابل توجهی برای پیشرفت مسیر فتنه در کشور انجام داده‌اند، یادآور شد: در این حوادث مدیران داخلی و خارجی هدایت‌کننده این حوادث از مهمترین بخش‌های آن به شمار می‌رفتند.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ اسلام نیز هر زمان پیامبر اسلام با حادثه‌ای مواجه شده با محوریت نخبگانش بوده است، افزود: سکوت نخبگان و به میدان نیامدن خواص در حالی که حقایق را می‌دانند در فتنه سال 88 هم ادامه داشته است.

وزیر اطلاعات به سکوت نخبگان کشور در حوادث پس از انتخابات اشاره کرد و گفت: سکوت و خاموشی نخبگان یکی از عواملی است که موجب ایجاد حادثه کربلا شد زیرا در هر واقعه اراده و ارزش‌های الهی زمان به پیشرفت منتهی می‌شود که اقشار مختلف به خصوص خواص آن جامعه در وسط حوادث بوده باشند.

حجت‌الاسلام مصلحی با بیان اینکه ملت ایران همواره در طول تاریخ انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف هوشیاری و بیداری خود را داشته‌اند، تصریح کرد: اگر چه در برخی از برهه‌های تاریخ برخی افراد با شعارهای مردم‌پسند بر آنها چیره شدند اما این مردم پس از آگاهی از نیت این گروه‌ها از آنها دل کنده‌اند./950/پ202/ج
ارسال نظرات