۲۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۹۶۰۰۴
رییس دانشگاه باقر العلوم:

امنیت اخلاقی مهمترین اولویت یک جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه باقرالعلوم (ع) با انتقاد از غفلت نسبت به امنیت اخلاقی در جامعه گفت: جامعه ای که در آن امنیت اخلاقی نباشد، اسلامی نیست.
حجت الاسلام محمدجواد ارسطا


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم (ع) حجت الاسلام جواد ارسطا در جمع اساتید و پژوهشگران این دانشگاه طی سخنانی با اشاره به لزوم برقراری امنیت در جوامع اظهار داشت: این مساله به قدری دارای اهمیت است که در اسلام بارها به آن تاکید شده است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود: با جستجوی کلمه امن و مشتقات آن در قرآن به موارد فراوانی در این زمینه برخورد می کنیم که این مساله نشان دهنده اهمیت و جایگاه والای امنیت از دیدگاه قرآن می‌باشد.

رییس دانشگاه باقرالعلوم (ع) در ادامه سخنان خود با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) ابراز داشت: از دیدگاه این امام بزرگوار نیز امنیت، عدالت و فراوانی نعمت، سه اصل مهم است که همگان نیازمند آن بوده و مسئولان باید آن را برای مردم فراهم نمایند.

وی تصریح کرد: مسئله امنیت، در صدر خواسته های تمامی انسانها بوده و مورد تاکید فراوان قرآن نیز می باشد، امنیت دارای شاخه های متعددی است که، امنیت اخلاقی مهم ترین آن است.

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: با توجه به تاکیدات فراوان اسلام و بزرگان بر مسئله امنیت اخلاقی، امروزه شاهد هستیم که این امردر جامعه مورد غفلت قرار گرفته و به حاشیه رفته است.

وی خاطر نشان ساخت: امروز در جامعه نسبت به تمامی مسائل از جمله وضعیت اقتصادی، فراوانی کالا، میزان گرانی و ... اطلاع رسانی می شود اما متاسفانه به امنیت اخلاقی توجه کافی نمی شود.

حجت الاسلام ارسطا تاکید کرد: هر چند مسایل اقتصادی باید مورد توجه قرار بگیرد، اما این عوامل نباید باعث غفلت از امنیت اخلاقی شود، چرا که اگر در جامعه ای امنیت اخلاقی نباشد آن جامعه دیگر اسلامی نیست.

وی یادآور شد: اگر امنیت اخلاقی در جامعه جاری نشود، وضعیت کشور شبیه جوامع آمریکایی می شود که به گفته رسانه های رسمی خود آنها در هر دقیقه یک جرم منافی عفت یا قتل صورت می گیرد.

رییس دانشگاه باقرالعلوم (ع)تصریح کرد: امروز مسئولان کشور باید اهتمام ویژه ای به امنیت اخلاقی داشته و آنرا در اولویت اول قرار دهند. /901/د102/ع

ارسال نظرات