۱۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۹۴۹۶۴
آیت الله نوری همدانی:

برکت علم در تعظیم و تکریم استاد است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، برکت علم را در احترام به اساتید دانست و تاکید کرد: علمای بزرگ همواره به اساتیدشان احترام می گذاشته اند و از آنها به نیکی و عظمت یاد می کردند و رمز برکت علم شان نیز در همین نکته است.
آيت الله حسين نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر پنجشنبه، در دیدار شماری از دانشجویان و طلاب مدرسه عالی شهید مطهری، با اشاره به اهمیت مساله علم آموزی در دین مبین اسلام، خاطرنشان کرد: برکت علم در تعظیم و تکریم استاد است.

حضرت آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: علمای بزرگ همواره به اساتیدشان احترام می گذاشته اند و از آنها به نیکی و عظمت یاد می کردند و رمز برکت علم شان نیز در همین نکته است.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم، با تاکید بر اینکه انسان باید فرزند زمان باشد، مطالعه آثار و اندیشه های امام راحل را بسیار مهم ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: امام راحل تحول عظیمی در جهان ایجاد کردند و بحمدلله هر روز نیز امواج انقلاب مرزهای جغرافیایی را بیشتر درمی نوردد.

وی بیان داشت: قبل از انقلاب اسلامی فرهنگ، اقتصاد، سیاست و همه امور جامعه ما در قبضه حاکمان ظلم و استبداد بود و مردم از خود اختیار و اراده ای نداشتند.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: انقلاب اسلامی نه تنها مردم ایران، بلکه محرومان و مستضعفان جهان را بیدار و مستکبران را منکوب و مطرود کرده است و روز به روز نیز امواج انقلاب فراتر می رود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تمام شدنی نیست، ابراز داشت: انقلاب اسلامی، بر اساس فطرت انسان پایه گذاری شده است و هیچ گاه کهنگی ندارد.

این استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی روز به روز جلوه گرتر می شود و همه باید قدر این نظام را بدانند و رسالت خود را برای پاسداری از نظام اسلامی ایفا کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به روز دانشجو، پیوند حوزه و دانشگاه را بسیار مهم ارزیابی و تصریح کرد: حوزه و دانشگاه باید در مسیر تحقق هدف با هم همدل، متحد و مشترک باشند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود، خطاب به حاضران تاکید کرد: شما باید افسران جنگ نرم باشید، مکر و حیله های دشمنان را شناسایی و وظیفه خود را برای نگهداری از این نظام به درستی ایفا کنید.

وی ابراز داشت: انقلاب اسلامی نشات گرفته از قیام عاشورا و زمینه ساز حکومت جهانی امام عصر(عج) است و خوشبختانه در عرصه های مختلف نیز دستاوردهای بسیار خوبی را به دست آورده است. /924/پ202/ج
ارسال نظرات