۱۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۹۴۸۷۵

علمای اهل سنت عراق تجاوز به پیروان سایر ادیان را حرام اعلام کردند

خبرگزاری رسا ـ علمای اهل سنت عراق طی فتوایی، تجاوز به پیروان سایر ادیان در کشورهای اسلامی را حرام اعلام کرده و بر لزوم برادری و همزیستی مسالمت آمیز میان پیروان ادیان مختلف تاکید نمودند.
علمای اهل سنت عراق تجاوز به پیروان سایر ادیان را حرام اعلام کردند
به گزارش خبرگزاری رسا، شورای اعلای افتای اهل سنت عراق، روز گذشته با صدور بیانیه ای تجاوز و کشتار پیروان سایر ادیان را حرام اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: نص قرآن کریم و سخنان صالحان بر تحریم قطعی تجاوز، قتل، خون ریزی و مباح دانستن املاک پیروان سایر ادیان در کشورهای اسلامی تاکید می کند و علمای اهل سنت نیز بر این اساس هرگونه تجاوز به جان و مال و ناموس غیرمسلمانان در کشورهای اسلامی را حرام اعلام می نمایند.

این شورا افزود: این فتوا به دلیل گسترش جنایتها علیه پیروان سایر ادیان که در پرتو غفلت مسلمانان صورت می گیرد صادر شده است و از پیروان ادیان مختلف می خواهیم تا با هم برادر و مهربان باشند و بدانند که اسلام دین صلح، محبت و برادری است.

گفتنی است ترور و عملیات تروریستی علیه شهروندان مسیحی در کشورهای عراق و مصر، در روزهای گذشته به شدت افزایش یافته است به گونه ای که کلیساهای سیده النجات در بغداد و کلیسای قدیسین در اسکندریه مصر مورد هجوم تروریستها شده و جمع کثیری از شهروندان مسیحی این کشورها کشته و زخمی شدند./980/گ
ارسال نظرات