۰۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۹۴۱۸۹
مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

وحدت حوزه و دانشگاه بر اساس معیارهای قرآنی باشد

خبرگزاری رسا ـمدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی پویایی و تعالی حوزه های علمیه و دانشگاه ها را توجه به ارزش‌های انسانی دانست.
حجت الاسلام محمود لطيفي،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمود لطیفی، مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، امروز در گردهمایی مدیران و اساتید حوزه های علمیه و دانشگاه های استان در بیت امام جمعه تبریز اظهار داشت: مساله وحدت حوزه و دانشگاه را باید در اصول و معیارهای ارزشی مورد تأکید قرآن جستجو کرد.

وی خاطر‌نشان کرد: از منظر آیات قرآنی علم، تقوا و ایمان معیار ارزش انسان‌ها است، بنا بر این حوزه و دانشگاه باید در تربیت نیروهای متقی و عالم کوشا باشند.

حجت الاسلام لطیفی پویایی و تعالی حوزه های علمیه و دانشگاه ها را توجه به ارزش های انسانی دانست و گفت: اولین گام برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه این است که این دو نهاد انگیزه اتحاد و دلسوزی برای کشور، انقلاب، آرمان های امام راحل و نظرات مقام معظم رهبری داشته باشند.

مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی با بیان این‌که بنای حکومت دینی ایران بر مبنای باورها و اعتقادات اسلامی پایه‌گذاری شده است، گفت: دانشگاهیان و حوزویان باید به مبانی صریح اسلام توجه کنند و اجازه ندهند دشمن به ایجاد اختلاف در بین این دو ارگان اقدام کند.

همچنین علوی، رییس دانشگاه تبریز در سخنانی به مبانی مهم در تحقق عملی وحدت حوزه و دانشگاه پرداخت و اظهار داشت: وحدت نظر حوزه و دانشگاه در یک هدف مشترک در تعالی نظام اسلامی ضرورتی مهم در شرایط کنونی است.

وی با بیان این‌که دشمنان دشمنان درصدد بدبینی دو قشر دانشگاهی و حوزوی نسبت به هم هستند، گفت: حوزه در شناخت علوم انسانی می‌تواند کمک بزرگی به دانشگاه برای ایجاد وحدت انجام دهد./935/پ203/س
ارسال نظرات