۲۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۹۳۱۹۲

ایران اسلامی در تاسوعای حسینی به سوگ نشست

خبرگزاری رسا ـ ایران اسلامی همزمان با تاسوعای حسینی غرق در ماتم و اندوه است و اقشار مختلف مردم در عزای امام حسین به سوگواری پرداختند.
شب تاسوعاي حسيني در قم شب تاسوعاي حسيني در قم شب تاسوعاي حسيني در قم
به گزارش خبرنگاران خبرگزاری رسا از سراسر کشور، جای جای ایران اسلامی امروز همزمان با تاسوعای حسینی، سیاه پوش شده و از هر کوی و برزن صدای یا حسین و یا ابوالفضل(ع) به گوش می رسد.

اماکن متبرکه، مساجد؛ تکایا و هیات های عزاداری در روز تاسوعا شاهد حضور انبوهی از اقشار مختلف مردم اعم از پیر و جوان، زن و مرد و کودک و نوجوان است که در سوگ ابا عبدالله(ع) و یاران با وفای ایشان به سوگ نشسته اند.

بر اساس این گزارش شهر قم و حرم حضرت معصومه (س) نیز در سالروز تاسوعای حسینی سیاه پوش و غرق در عزا و ماتم شده است و هیئات و دستجات عزاداری، سینه زنی و زنجیر زنی با حضور در خیابان ها و حرم کریمه اهل بیت، این مصیبت را به حضرت فاطمه معصومه(س) تسلیت گفتند.

در بیوت و دفاتر مراجع تقلید و علما نیز مراسم عزاداری و سوگواری تاسوعای حسینی با حضور روحانیان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از مشهد مقدس نیز حاکی است، حرم منور رضوی در مشهد نیز غرق در سوگ و ماتم است و خیل انبوه ارادتمندان امام حسین(ع) با حضور در حرم ثامن الحجج (ع) در سوگ این مصیبت بزرگ به عزاداری پرداختند.

در دیگر شهرها و روستاهای کشور نیز مراسم عزاداری تاسوعای حسینی در حال برگزاری است و اقشار مختلف مردم سیاه پوش در مصیبت سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) بر سر و سینه می زنند و مداحان به مدیحه ثرایی و نوحه خوانی پرداخته و سخنرانان مناقب و فضائل امام حسین و ابعاد مختلف حادثه عاشورا را تبیین کردند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات