۲۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۹۳۱۷۵
آیت الله خاتمی:

لکه ننگ فتنه گران در عاشورای سال گذشته هیچ گاه پاک نخواهد شد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره هتک حرمت عاشورای سال گذشته فتنه گران گفت: امروز سنگر سید الشهدا(ع) قرار گرفتن در سنگر ولی فقیه و جبهه یزیدیان رویارویی با ولایت فقیه است.
آيت الله سيد احمد خاتمي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید احمد خاتمی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امروز در جمع هیأت عاشقان ثار الله سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان، با اشاره به تحریف تاریخ عاشورا از سوی نویسندگان درباری، گفت: کلمات ائمه(ع) و زیارت های ایشان همچون زیارت عاشورا، وارث و اربعین منابع خوبی برای بررسی فلسفه قیام عاشورا هستند.

وی اظهار داشت: این زیارت ها در شش بخش به معرفی حضرت، معرفی نهضت، معرفی دشمنان امام حسین(ع)، ابراز ارادت به اصحاب و یاران، ابراز تولی تبری و بیعت با اباعبدالله(ع) پرداخته است.

آیت الله خاتمی با بیان این که این زیارت ها هدف از نهضت حسینی را الگوی تحقق حکومت دینی معرفی می کند، ابراز داشت: امام حسین(ع) می دانست شهید می شود ولی با قیام خود در روز عاشورا الگوی تلاش برای تشکیل حکومت دینی را به جهانیان نشان داد.

عضو خبرگان رهبری، ابراز دوستی نسبت به دوستان امام حسین(ع) و ابراز دشمنی نسبت به دشمنان امام حسین(ع) را از بخش های مهم زیارات ائمه(ع) دانست و افزود: نمی شود کسی بگوید رهبر اسلامی را دوست دارم ولی در وادی ابراز برائت از فتنه گران، سکوت کند.

وی ادامه داد: با وجود گذشتن 18 ماه از فتنه سال گذشته هنوز برخی از بکار بردن کلمه «فتنه» پرهیز می کنند، در حالی که رهبر معظم انقلاب تا کنون 52 بار لفظ «فتنه» را در خصوص حوادث سال گذشته بکار برده اند.

آیت الله خاتمی با اشاره به هتک حرمت عزاداران حسینی در عاشورای سال گذشته از سوی فتنه گران، گفت: لکه ننگی که فتنه گران در سال گذشته از خود به جای گذاشتند را نمی توان با آب زمزم هم از بین برد.

وی اضافه کرد: این هتک حرمت ها در اصل قرار گرفتن در جرگه یاران اموی بود و نشان دادند در برابر سید الشهدا می خواهند بایستند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که برخی از فتنه گران از تشبیه کردنشان به دشمنان امام حسین (ع) انتقاد کرده اند خطاب به فتنه گران گفت: شما فتنه گران چه کاری نکردید که امویان هم انجام نداده باشند؟ در روز عاشورا هلهله و شادی نکردید؟ شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه ندادید؟ به نمازگذاران ظهر عاشورا حمله نکردید؟ آش نذری امام حسین(ع) را بر زمین نریختید؟ زن چادری را به خاطر چادر نزدید؟

آیت الله خاتمی با اشاره به جریان فتنه سال گذشته، گفت: الآن سنگر سید الشهدا(ع) قرار گرفتن در سنگر ولی فقیه و جبهه یزیدیان رویارویی با ولایت فقیه است.

وی تصریح کرد: عاشورا جریانی است که در امتداد تاریخ ادامه دارد و امروز جبهه ولایت فقیه به طور یقین جبهه حق و سعادت جامعه است./965 /پ201/الف
ارسال نظرات