۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۹۲۸۷۱
امام جمعه بناب:

اطاعت گزینشی از ولایت فقیه پذیرفتنی نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بناب با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر خرافه‌زدایی از مجالس مذهبی گفت: نه اطاعت گزینشی و نه اطاعت مصلحتی؛ بلکه اطاعت محض از ولایت فقیه ضروری است.
امام جمعه بناب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت ‌الاسلام مصطفی باقری ‌بنابی، امام جمعه بناب، روز گذشته در جمع مردم عزادار و سوگوار اباعبدالله الحسین(ع) در مصلای اعظم این شهر اظهار داشت: وهابیت به دنبال تخریب عقاید به حق تشیع است؛ از این رو نباید در عزاداری‌های ماه محرم سوژه دست معاندان اسلام داد.

وی خاطر‌نشان کرد: عقاید فرقه ضاله وهابیت نه مورد قبول شیعه و نه اهل سنت است، شیعیان باید هوشیار و آگاه نسبت به توطئه های این افراطی های مورد پسند استکبار جهانی باشند.

امام جمعه بناب با تاکید بر این‌که افراط و تفریط در عزاداری های ماه محرم جایز نیست، تصریح کرد: عمده‌ترین بحث، توصیه و تأکید مقام معظم رهبری در این برهه بصیرت و دشمن شناسی است.

وی با تاید بر اینکه دشمنان درصدد تضعیف و حذف نقش و جایگاه رهبری در نظام اسلامی هستند، گفت: نه اطاعت گزینشی و نه اطاعت مصلحتی بلکه اطاعت محض از ولایت فقیه ضروری است.

حجت الاسلام  بنابی در ادامه با بیان اینکه فتنه گران به دنبال فرصتی برای تکرار بی حرمتی های خود هستند، تصریح کرد: وظیفه امروز ما تبعیت محض از ولایت است، دوستدار اباعبدالله الحسین(ع) هیچ‌گاه نمی تواند تابع غیر ولی فقیه باشد.

وی همچنین با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر به تشریح اهداف قیام امام حسین (ع) پرداخت و اظهار داشت: امام حسین(ع) شهید احیا امر به معروف و نهی از منکر و همچنین نماز است، یکی از وظایف عزاداران تبیین اهمیت مسأله حجاب و عفاف در جامعه است./935/پ203/س
ارسال نظرات