۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۹۲۳۹۹
مسؤول پژوهشگاه امر به معروف و نهی از منکر:

مبلغان شاخصه برنامه و سیر مشخص قیام عاشورا را تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول پژوهشگاه امر به معروف و نهی از منکر بیان داشت: بیان خطبه های امام حسین(ع) در مسیر حرکت ایشان می تواند مخاطب را با حرکت کاروان امام همراه ساخته و درس وظیفه‌شناسی دهد.
امام حسين ع


حجت الاسلام شریفی، مسؤول پژوهشگاه امر به معروف و نهی از منکر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: عاشورا مجموعه ای از درس ها و عبرت ها برای عموم انسان‌ها است.

وی با اشاره به جایگاه عزت نفس در دین اسلام، بیان داشت: قیام امام حسین(ع) نمود عینی عزت و کرامت انسانی است که زیر بار ظلم نمی رود و تسلیم هواخواهی های ستمگران نمی‌گردد.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) با قیام خود نشان داد که هیچ مسلمانی نباید در مقابل ظلم و ستم بی تفاوت باشد و حتی در سخت ترین شرایط که اختناق سیاسی حاکم است، دست از اصلاح گری برندارد.

این پژوهشگر دینی، با اشاره به اینکه برنامه داشتن قیام عاشورا مورد غفلت بسیاری از نویسندگان و مبلغان قرار گرفته است، بیان داشت: امام حسین(ع) در سیر حرکت از مدینه به مکه و سپس کربلا دارای اهداف و سیر مشخص هستند و کسانی که در بین راه با امام ملاقات داشتند، به خوبی هدف متعالی امام(ع) را که در خطبه ها، نامه و دیدار ها مطرح می شد، می دانستند.

مسؤول پژوهشگاه امر به معروف و نهی از منکر، ادامه داد: همراه کردن زنان و فرزندان، یاران، حرکت از راه اصلی به مکه و دیدارها با افراد گوناگون در مسیر حرکت، سخنرانی در مکه، مشورت دادن برخی شخصیت ها و تصمیم گیری های مشخص امام(ع) نشان دهنده مدون بودن برنامه حرکت امام حسین(ع) است.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: مبلغان در بیان حادثه عاشورا اصل واقعه را برای مردم کامل تبیین کنند و در این بررسی تاریخی نهایت دقت را برای دور بودن از تحریف بکاربرند.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: مبلغان باید در سخنرانی های خود از سخنانی که امام حسین(ع) در مسیر حرکت خود ایراد فرموده اند، استفاده بیشتری کنند و نکات این خطبه ها را تحلیل نمایند.

وی با بیان اینکه کلمات و روایت امام حسین(ع) کمتر برای مردم بیان می شود، گفت: توجه به خطبه های امام حسین(ع) می تواند مخاطب را با حرکت امام حسین(ع) همراه سازد و مردم وظیفه خود را به خوبی بشناسند. /909/ ت302/ع

ارسال نظرات