۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۹۲۳۱۸
استاد حوزه و دانشگاه:

مبلغان فلسفه عزاداری را برای مردم بازگو کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه اظهار داشت: مطالب و اشعاری که در وصف اباعبدالله الحسین(ع) خوانده می شود باید در حد و اندازه شخصیت وزین ایشان باشد و نباید اعمال و گفتار سبک در مجالس امام حسین(ع) رسوخ کند.
حجت الاسلام والمسلمين محسن غرويان


حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان، استاد حوزه علمیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: عاشورا پر انرژی ترین عنصر فرهنگی تشیع است و مذهب شیعه در همه جای جهان با آن شناخته شده است.

وی بیان داشت: نام و سیره سید الشهدا (ع) پشتیبان فرهنگ تشیع است از این رو مبلغان باید متوجه این ظرفیت بالا باشند و حداکثر استفاده تبلیغی را از محرم ببرند.

وی عاشورا را آموزه ای مرکب از عقل و احساس دانست و گفت: فرهنگ عاشورا ترکیبی عمیق از احساسات مقدس است که با شاخصه های عقیدتی اصیل شیعه گره خورده و این الگوی خوبی برای تبلیغ کارآمد در محرم است.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه نیازهای جامعه در ماه محرم باید به خوبی در نظر گرفته شود، گفت: از اصلی ترین مباحث مورد توجه در دوره کنونی، بیانات و تاکیدات مقام معظم رهبری در جمع مردم قم است که نسبت به رواج شبهات و ادیان و فرق ساختگی هشدار دادند و عکس العمل مناسب حوزه علمیه را در این زمینه خواستار شدند.

استاد فلسفه اسلامی، مخاطب شناسی در تبلیغ دینی را امری مهم ارزیابی کرد و گفت:مبلغ باید به ظرفیت های فکری مخاطبان خود توجه داشته باشد و مباحث مناسب را بیان کند.

ریییس مرکز مطالعات و پژوهش های مسجد توجه مبلغان و مداحان به مباحث عقیدتی و فکری را خواستار شد و گفت: مطالب و اشعاری که در وصف اباعبدالله الحسین(ع) خوانده می شود باید در حد و اندازه شخصیت وزین ایشان باشد و نباید اعمال و گفتار سبک در مجالس امام حسین(ع) رسوخ کند.

این استاد حوزه و دانشگاه، با تاکید بر انجام عزاداری شایسته ادامه داد: لخت شدن برای مراسم سینه زنی در مساجد امر مطلوبی نیست و ممکن است تالی فاسد هم داشته باشد.

وی گفت: اصل فلسفه عزاداری باید برای مردم بیان شود و از شور و شعور در بیان حادثه کربلا بهره گرفته شود. /909/ت302/ع

ارسال نظرات