۰۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۹۱۳۲۲
با حضور مدیر حوزه‌های علمیه؛

آیین عمامه‌گذاری طلاب حوزه‌ علمیه تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آییی عمامه‌گذاری 25 نفر از طلاب حوزه‌های علمیه تبریز امروز با حضور مدیر حوزه های علمیه کشور برگزار شد‌.
عمامه گذاري طلاب تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه های علمیه حضرت ولیعصر(عج) و طالبیه تبریز امروز با حضور آیت الله مقتدایی مدیر حوزه های علمیه کشور و آیت الله شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در تالار علامه امینی مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) برگزار شد.

حجت الاسلام محمود لطیفی، مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی در سخنانی با بیان این‌که حوزه علمیه تبریز سابقه ای چند صد ساله دارد، اظهار داشت: تبریز از دوران ربع رشیدی و رصدخانه مراغه گرفته تا به امروز همواره مهد پرورش علامه ها، فضلا، اندیشمندان و نخبگان حوزوی بوده است.

وی با بیان اینکه جوانان تبریزی آمادگی لازم برای ادامه راه پیشینیان خود را دارند، خاطر نشان کرد: امروز نیازمند مدیریت و برنامه ریزی و همچنین تامین امکانات برای شناسایی و پرورش استعدادهای جوانان این شهر در حوزه علوم و معارف اسلامی هستیم.

حجت الاسلام لطیفی تصریح کرد: مهم‌ترین موردی که طلاب حوزه های علمیه تبریز و آذربایجان نیازمند آن هستند، تامین امکانات و شرایط لازم برای حضور اساتید در سطوح عالی است، تا از این طریق بتوانیم سابقه درخشان حوزه علمیه تبریز را احیا کنیم.

وی در ادامه از فعالیت 10 حوزه علمیه برادران و شش مدرسه علمیه خواهران در استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: با احتساب 451 ورودی جدید، هم اکنون بیش از هزار و 800 طلبه در حوزه علمیه علمیه برادران استان مشغول تحصیل هستند.

حجت الاسلام لطیفی با بیان اینکه بیش از 700 طلبه در مدارس علوم دینی خواهران تحصیل می کنند، گفت: 83 استاد در سطوح مختلف حوزه های علمیه برادران در کل استان مشغول به تدریس هستند.

گفتنی است، در پایان این مراسم 25 نفر از طلاب حوزه های علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) و طالبیه تبریز معمم شدند./935/پ202/س
ارسال نظرات