۲۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۹۰۲۴۹
مدیر ستاد نماز جمعه کشور خبرداد:

640 نماز جمعه هر هفته در کشور اقامه می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر ستاد نماز جمعه کل کشور با اشاره به اهمیت اقامه نماز جمعه در جامعه اسلامی، گفت: در حال حاضر 640 نماز جمعه هر هفته در کشور اقامه می شود.
نماز جمعه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان حجت الاسلام محمود سیاح، مدیر ستاد نماز جمعه کل کشور، امروز در جمع نمازگزاران جمعه گرگان نماز جمعه را مهم ترین پایگاه عبادی و سیاسی در جامعه اسلامی برشمرد گفت: این جایگاه عظیم الهی یادگار امام راحل است.

وی با بیان این که دشمنان نظام اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از این پایگاه مهم عبادی و سیاسی هراس داشتند، افزود: امروز نیز دشمنان از حضور گسترده ملت ایران در صفوف نماز جمعه هراسان هستند.

حجت الاسلام سیاح حضور نسل جوان در صفوف نماز جمعه نشان از دینمداری جوانان ایران اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: باید زمینه حضور جوانان در نماز جمعه بیشتر فراهم شود.

وی همچنین نماز عبادی و سیاسی جمعه را عامل وحدت و همدلی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان داشت: ملت ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با وحدت و همدلی هر هفته در این نماز عبادی و سیاسی شرکت می کنند.

مدیر ستاد نماز جمعه کل کشور،  تبیین حق و باطل از امام جمعه را یکی از اهداف مهم نماز جمعه دانست و گفت: امامان جمعه از سوی مقام معظم رهبری انتخاب می شود.

وی با اشاره به رسالت امام جمعه، افزود: امام جمعه باید بتواند مردم را آگاه کند تا بتوانند حق را از باطل تشخیص دهند و این وظیفه سنگینی است.

حجت الاسلام سیاح با بیان این که 640 نماز جمعه در کشور اقامه می شود، تصریح کرد: در این فریضه به آگاهی مردم اضافه می شود تا انقلاب اسلامی را به دست صاحب اصلی اش رسانده شود.

وی با اشاره به به روایتی از ضراره، ادامه داد: امام صادق(ع) در سخنانی به ضراره در رابطه با ظهور امام زمان(عج) اشاره کرده و فرمودند: امام زمان(عج) کسی است که بعضی از مردم به تولدش شک می کنند و می گویند هنوز متولد نشده یا این که متولد شده و غایب است یا زمان فوت پدر گرامیشان دو ساله بودند.

حجت الاسلام سیاح یادآور شد: ضراره از کسانی بود که هم راوی و هم فقیه بود، و امام صادق(ع) در جواب کسانی که برای یک روایت به امام صادق(ع) رجوع می کردند امام آنها را به ضراره ارجاع می دادند./950/پ202/الف
ارسال نظرات