۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۸۶۶۳۴

آیین‌نامه‌ حلقه‌های فقه‌پژوهی ابلاغ شد

خبرگزاری رسا ـ آیین‌نامه‌ حلقه‌های فقه‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به معاونان پژوهشگاه، رؤسای پژوهشکده‌ها و مدیرعامل کانون اندیشه جوان ابلاغ ‌شد.
پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، آیین‌نامه حلقه‌های فقه‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی توسط حجت‌الاسلام علی اکبر رشاد، رییس پژوهشگاه به معاونان پژوهشگاه، رؤسای پژوهشکده‌ها و مدیرعامل کانون اندیشه جوان ابلاغ ‌شد.

این آیین‌نامه که به تصویب شورای عالی پژوهشگاه رسیده است، با هدف تامین یا تقویت جنبه‌های فقهی طرح‌های تحقیقی و فعالیت‌های گروه‌های علمی پژوهشگاه، ارتقاء توان فقهی اعضای هیأت علمی، مواجهه فقهای جوان با مسائل تخصصی نوپدید و روزآمد، توسعه‌ فقه تخصصی و مطالعات بینا رشته‌ای فقه و علوم انسانی، در پژوهشگاه اجرایی شده است.

بر اساس مواد این آیین‌نامه، ترکیب و شمار اعضای حلقه ذیل هر گروه علمی پژوهشگاه شامل 3 الی 5 نفر از اساتید دروس خارج و سطوح عالی و مشتهر به فضل و دقت، دبیر علمی حلقه و مدیر گروه علمی مربوط است.

گفتنی است، تعیین موضوع برای کار حلقه با اولویت‌هایی چون موضوعات فقهی قابل بحث مستخرج از تحقیق در دست اجرای اعضای هیأت علمی گروه مربوط، موضوعات فقهی مستخرج از طرح‌های قراردادی گروه و موضوعات فقهی نوپدید کاربردی بر اساس پیشنهاد اعضای حلقه و تایید گروه، مشخص خواهد شد. /920/د102/ع

ارسال نظرات