۰۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۸۴۸۴۹
مدیر بخش آنلاین مرکز ملی پاسخگوئی به سوالات دینی:

از ظرفیت رسانه برای تبیین اسلام استفاده مطلوب نکرده ایم

خبرگزاری رسا ـ مدیر بخش آنلاین مرکز ملی پاسخگوئی با بیان رشد گرایش یه اسلام در محیط مجازی، اظهار داشت: یکی از عوامل اسلام هراسی، رشد گرایش به اسلام در کشورهای غربی و آمریکا است.
روحانيت و رسانه


حجت الاسلام محمد رضا بهروز، مدیر بخش آنلاین مرکز ملی پاسخگوئی به سوالات دینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به شدت گرفتن اقدامات اسلام هراسانه در آستانه فرا رسیدن یازدهم سپتامبر، بیان داشت:اسلام هراسی از سالهای پیش در غرب و امریکا پیگیری می شد اما بعد از حوادث یازدهم سپتامبر شتاب نجومی گرفت که نباید نقش تابوهای دروغین را در تشدید این جریان نادیده گرفت.

وی ادامه داد: یکی از دلایل اسلام هراسی غربی ها این است که تعریف صحیحی از اسلام در ذهن آن ها نیست و تعریف آنها برگرفته از آموزه های مسیحی است که این اطلاعات ناقص به علاوه تبلیغات وسیع بر ضد اسلام، به اسلام هراسی در رسانه ها و سطح جامعه اروپا و امریکا دامن می زند.

مدیر بخش آنلاین مرکز ملی پاسخگوئی با بیان اینکه ما نتوانسته ایم اسلام را چنان که شایسته است معرفی کنیم، ادامه داد: کشورهای اسلامی هنوز نتوانسته اند زیبایی های اسلام را برای جهانیان به درستی تبیین کنند.

حجت الاسلام بهروز ادامه داد: یکی دیگر از عوامل اسلام هراسی، رشد گرایش به اسلام است که آمارها نشان دهنده رشد جمعیت مسلمانان و افزایش ساخت مساجد است که برای غربی ها یک خطر محسوب می شود.

مدیر بخش آنلاین مرکز ملی پاسخگوئی بیان داشت: در محیط اینترنت شاهد گرایش افراد گوناگون از ادیان و مذاهب گوناگون به اسلام هستیم.

وی با انتقاد از اطلاع رسانی مذهبی کشورهای اسلامی، گفت: متاسفانه برای بیان معارف اسلامی یا از رسانه استفاده نکرده ایم و یا حرفه ای عمل نکرده ایم به اضافه اینکه پوشش گسترده ای برای همگان نداریم. /909/ت302/ف.

ارسال نظرات