۳۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۸۴۴۰۲
امام جمعه اهر:

فریضه امر به معروف به فرهنگ فراگیر تبدیل شود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی گفت: اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر به یک فرهنگ عمومی تبدیل نشود، بسیاری از بداخلاقی‌های اجتماعی برقرار خواهد ماند.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهر، حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، امروز در نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اهر، اظهار داشت: در سالی که سال همت مضاعف و کار مضاعف نام گذاری شده، باید همگان تلاش کنیم تا با ساز و کارهای مناسب علمی و عملی این فریضه را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مادامی که فریضه امر به معروف و نهی از منکر به یک فرهنگ عمومی تبدیل نشده، بسیاری از بداخلاقی های اجتماعی برقرار خواهد ماند.

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اهر یکی از راهکارهای موثر در ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر را تعمیق و تقویت آموزه های دینی دانست و گفت: بایستی در این جهت آگاهی های عمومی در حوزه دین و قرآن ارتقا یابد.

حجت الاسلام حاجی‌زاده با تأکید بر تبیین مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه افزود: مساجد به عنوان بزرگ‌ترین پایگاه دینی جهان اسلام و نشر و ترویج احکام و مبانی دینی و قرآنی نقش مؤثری را در این عرصه دارند.

وی در پایان با اشاره به نقش روحانیان در ترویج فرهنگ امر به معرف و نهی از منکر اظهار داشت: نشست‌های سخنرانی و منابر در ماه مبارک رمضان بهترین فرصت در تبیین اندیشه‌های دینی و قرآنی است.

همچنین حجت الاسلام محمد‌علی نظری، دادستان عمومی و انقلاب اهر، در سخنانی تشکیل ستاد حفاظت اجتماعی در شهرستان اهر را در راستای قانونمند کردن امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: هم اکنون با تشکیل هسته های حفاظت اجتماعی در مناطق مختلف شهری و روستایی و محلات در جهت تأمین امنیت عمومی و همگانی کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر گام های مثبتی برداشته شده است.

حجت الاسلام نظری گفت: تاکنون بیش از بیست نفر از معتمدان و افراد سرشناس اهر در قالب هسته‌های حفاظت اجتماعی در مراکز علمی، دانشگاهی، آموزشی، اداری‌، محلات سازماندهی شده‌اند که نقش مؤثری در ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر ایفا می‌‌کنند./935/پ202/س

ارسال نظرات