۳۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۸۴۳۴۱
استاد مرکز تخصصی مهدویت:

مسجد پایگاهی مناسب برای آموزش معارف مهدوی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه قرآن و حدیث موسسه مهدویت با تاکید بر نقش مساجد در توسعه فرهنگ مهدوی گفت: بزرگترین قیام بشریت از بزرگترین مسجد عالم آغاز می‌شود.
مسجد و انتظار


حجت الاسلام محسن رضائی آدریانی، مدیرگروه قرآن و حدیث موسسه مهدویت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با گرامیداشت هفته جهانی مسجد گفت: مسجد، خانه خدا و قلب مومن هم حرم خدا است و این دو با یکدیگر رابطه ای ناگسستنی دارند.

وی ادامه داد: ارتباط مخلوق با خالق در قوی ترین شکل خود در خانه الهی صورت می گیرد و قلب مومن در مسجد آرام می گیرد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه محور برنامه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در زمان پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) مسجد بود، گفت: امیرالمومنین(ع) حتی مسائل دادرسی را در مسجد حل و فصل می کردند.

وی با اشاره به اینکه قیام حضرت مهدی موعود(عج) از مسجدالحرام آغاز می شود، بیان داشت: بزرگترین قیام بشریت از بزرگترین مسجد عالم آغاز می‌شود.

استاد مرکز تخصصی مهدویت اظهار داشت: مسجد کوفه در زمان قیام حضرت حجت(عج) مرکز مهم تبلیغی، ترویجی است و بعد از استقرار حکومت نیز مرکز ثقل مدیریت است.

وی همچنین از مسجد سهله به عنوان محل زندگی حضرت مهدی(عج) نام برد و بیان داشت: آنها که می خواهند فرهنگ مهدوی را در جامعه بسط دهند باید آموزش را از مسجد آغاز کنند.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: مسجد مکانی است که در تعمیق ارزش های مهدوی و باورپذیری فرهنگ انتظار و امید به ظهور نقش زیادی می تواند ایفاء کند و باید از قابلیت های گوناگون آن در این جهت استفاده شود. /909/پ202/ع

ارسال نظرات