۲۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۸۴۱۰۵

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان شرقی معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه آذربایجان شرقی با حضور نماینده ولی فقیه در این استان و معاون امور استان‌های حوزه های علمیه کشور ‌معرفی شد.
اعطاي حکم مدير حوزه هاي علميه آذربايجان شرقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، جلسه معارفه حجت الاسلام لطیفی به عنوان مدیر استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی، عصر روز گذشته با حضور مدیران حوزه های علمیه، ائمه جمعه و جمعی از مسؤولان این استان در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد.

آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در سخنانی با بیان این‌که تمامیت آب و خاک کشور مرهون مجاهدت علمای بزرگ جهان تشیع است، اظهار داشت: علمای چون میرزای شیرازی، میرزای نائینی، مرحوم بهبهانی، شیخ فضل الله نوری، آیت الله کاشانی و امام راحل حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند.

وی با بیان این‌که امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی ایران آزادی و عزت را به ما ارمغان آورد، تصریح کرد رهبر فقید انقلاب اسلامی که تربیت یافته مکتب اهل بیت(ع) در حوزه های علمیه بود، آثار سوئی که از دوران سلاطین باقی مانده بود را به زباله دان تاریخ سپرد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح وضعیت حوزه های علمیه شهرستان ها اظهار داشت: متاسفانه مدارس علوم دینی شهرستان ها مظلوم و مغفول واقع شده اند، نظر رهبری بر تمرکززدایی از حوزه علمیه قم است.

وی راه اندازی شورای های استانی مدیریت حوزه های علمیه را گامی در جهت تحقق این مطالبه ولایت فقیه دانست و گفت: برنامه ریزی در جهت ارتقای سطوح و فعال تر شدن حوزه های علمیه شهرستانی از جمله اهداف تشکیل این شوراهاست.

آیت الله شبستری با بیان اینکه دولت مصمم بر تکمیل و احداث حوزه های علمیه شهرستان ها است، خاطر نشان کرد: امیدواریم با راه اندازی رشته های تخصصی و حضور استادان حوزه علمیه قم در شهرستان ها شاهد ارتقای سطح کیفی مدارس علوم دینی این مناطق باشیم.

وی در ادامه با بیان این‌که استان آذربایجان شرقی در برخی شهرها و روستاها با مشکل کمبود روحانی روبه‌رو است، گفت: در شرایطی که تهاجم فرهنگی مبتذل غرب غوغا می‌کند، حضور روحانیت در مناطق روستایی و دورافتاده ضروری و حیاتی است.

عضو خبرگان رهبری در پایان تحول در حوزه‌های علمیه را خواست مؤکد رهبر فرزانه انقلاب دانست و گفت: با تحقق این امر شاهد تربیت فضلایی متقی در حوزه های علمیه خواهیم بود.

گفتنی است، در پایان این جلسه حجت الاسلام لطیفی به عنوان مدیر حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی معرفی شد./۹۳۵/پ202/س
ارسال نظرات