۲۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۸۳۹۷۵
در دیدار سفیر پاکستان صورت گرفت؛

کمک پنجاه میلیون تومانی آیت الله مکارم شیرازی به مردم سیل زده پاکستان

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی ضمن کمک پنجاه میلیون تومانی به مردم سیل زده پاکستان اظهار داشت: از همه مردم جهان می خواهیم به یاری این مردم آسیب دیده بشتابند و همچنین مردم می توانند یک سوم از وجوهات شرعی خود را به این بخش اختصاص دهند.
حضرت آيت الله ناصر مكارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید عصر امروز 25 مرداد ماه در دیدار سفیر پاکستان در ایران با ابراز تاسف از سیل اخیر در این کشور گفت: این حادثه موجب تاثر فراوان ما شد و شب روزی بر نمی گذرد مگر این که برای برادران آسیب دیده در این کشور دعا می کنیم.

وی عمق این فاجعه را بسیار غمناک و دردناک دانست و اظهار داشت: بر همه مسلمانان و آزادگان جهان لازم است تا به کمک این مردم آسیب دیده در پاکستان بشتابند و برادران و خواهران خود را در این کشور یاری رسانند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: اینک بهترین زمانی است که تا مردم ایران برادری خود را به مردم پاکستان ثابت کنند و به یاری آنان روند و از خداوند می خواهیم که آثار این بلا هر چه زودتر از سر این مردم برچیده شود.

وی ادامه داد: امروز آنچه در پاکستان رخ می دهد و سبب شادی و یا غم این مردم می شود برای ما نیز چنین خواهد بود و ما نیز با شادی و غم آن ها همراه خواهیم بود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: یقین بدانید ملت ایران در مسائل رخ داده با مردم پاکستان همدرد خواهد بود و تلاش خواهیم کرد مسوولیت مان را در برابر این حادثه به خوبی انجام دهیم.

این مرجع تقلید، پنجاه میلیون تومان به آسیب زدگان پاکستان کمک کرد و اظهار داشت: از مردم می خواهیم آن ها نیز یک سوم از وجوهات شرعی خود را به این ملت آسیب دیده اختصاص دهند.

وی همچنین از کشورهای اسلامی خواست تا از کمک رسانی به مردم پاکستان دریغ نکنند و افزود: امروز ملت های جهان باید به کمک این مردم آسیب دیده بشتابند و آن ها را از این حادثه عظیم نجات دهند.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم تصریح کرد: امیدورایم کسانی که دم از حقوق بشر دوستانه می زنند در اینجا احساس مسوولیت کرده و تنها به ابراز تاسف و قول های بی عمل اکتفا نکنند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از دلتمردان پاکستان خواست تا ارتباط خود را با ایران صمیمی تر کرده و برای امنیت دادن به منطقه تلاش نمایند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی یادآور شد: امروز دولتمردان پاکستان باید آن چه را که سبب بهم زدن دوستی میان این دو کشور می شود را مد نظر قرار دهند و منطقه را از شر تروریست های جهانخوار امن کنند.

وی با بیان این که ایران و پاکستان دارای مشترکات فراوانی است، اظهار داشت: سزاوار است در دنیای طوفانی امروز در کنار هم باشیم و اجازه ندهیم افراد مفسد و فاسد این صمیمیت را برهم زنند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: ریشه بسیاری از ترورها که در منطقه صورت می گیرد به دلیل تعلیمات نادرستی است که در مدارس دینی وهابی ها داده می شود و می توان با برنامه ریزی و نظارت درست این ریشه را خشکاند./918/پ202/ج

ارسال نظرات