۲۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۸۳۷۰۱
عضو خبرگان رهبری:

آمریکا نمی‌تواند ثبات و امنیت عراق را فراهم کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: با وجود ادعای آمریکا بر ایجاد امنیت در عراق، هنور هر هفته تعدادی از مردم بی گناه بر اثر انفجار‌های تروریستی به شهادت می‌رسند.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه اظهار داشت: با گذشت سال ها از حمله نظامی غرب و آمریکا به عراق، هنوز اشغالگران بر ادامه حضور نظامیان خود در این کشور اسلامی تأکید می کنند.

وی با بیان این‌که دولت عراق به مفهوم واقعی استقرار نیافته است، گفت: طی مدت اشغال عراق، همچنان مسؤولیت هیچ‌کدام از دولتمردان این کشور مشخص نشده است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اقدامات تروریستی مختلف در عراق ادامه داد: علیرغم ادعای آمریکا بر ایجاد امنیت در این کشور، هنور هر هفته تعدادی از مردم بی‌گناه در اثر انفجار بمب‌های تروریستی به شهادت می رسند.

امام جمعه مراغه، آمریکا را مسؤول ناامنی‌های اخیر عراق دانست و خاطر‌نشان کرد: در سال‌های جنگ آمریکا علیه مردم مسلمان عراق، تاکنون بسیاری از مردم مسلمان این کشور از سوی برخی از افراد سودجو در انفجار‌های تروریستی جان خود را از دست داده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود بصیرت و هوشیاری در برابر فتنه‌های دشمنان را خواستار شد و گفت: هجمه‌های فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی وارد عرصه‌های جدیدی شده که در جهت تفرقه افکنی و نفاق در جامعه است.

وی ابراز داشت: در حال حاضر غیبت کردن، تهمت زدن و افترا بستن به دیگران از سوی برخی از مسلمانان تبدیل به یک آفت شده است؛ بنابر این یک مسلمان نباید به این رذایل اخلاقی تن دهد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: این عوامل بسیاری از ناسازگاری‌ها، اختلافات مذهبی و دینی را در بین مردم به وجود آورده که با توجه به فرایض ماه مبارک رمضان در این ماه می‌توانیم این آفت‌ها را ریشه کن کنیم./۹۳۵/پ202/س
ارسال نظرات