۲۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۸۳۶۷۳
حجت الاسلام والمسلمین رجبی:

معیارهای جذب و گزینش مربیان و معلمان در آموزش و پرورش باید اصلاح شود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، معیارهای جذب و گزینش مربیان و معلمان در نظام آموزش و پرورش کشور را غیر کافی و نیازمند بازنگری دانست.
2/  حجت الاسلام و المسلمين محمود رجبي عضو جامعه مدرسين
حجت الاسلام والمسلمین رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان اخیر وزیر اطلاعات مبنی بر برنامه ریزی دشمنان برای تاثیرگذاری و رخنه در مدارس و معلمان و دانش آموزان خاطرنشان کرد:‌ از جمله جاهایی که دشمنان سرمایه گذاری کرده اند، آموزش و پرورش و دانشگاه است.

کارنامه دولت اصلاحات در آموزش و پرورش

وی بااشاره به تلاش دشمنان در دوران اصلاحات برای انحراف در نظام آموزش و پرورش ابراز داشت: دشمنان در این دوره با استفاده از تساهل و تسامح متولیان امر، فعالیتی را روی متون آموزشی، اساتید و مربیان و دانش آموزان شروع کردند و برای ضربه زدن به ولایت فقیه و رهبری برنامه های زیادی داشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: در همان زمان، جزواتی در نفی ولایت فقیه تکثیر و پخش شد و آنها امام زدایی و روحانیت زدایی را در دستور کار خود قرار دادند و شبهاتی را در بخش های مختلف پخش کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی تصریح کرد: در پایان دولت اصلاحات دشمنان امیدوار شدند، اما وقتی حضور همه جانبه نسل جوان را در حمایت از نظام اسلامی دیدند، فهمیدند که تلاش های آنها بی نتیجه بوده است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم اضافه کرد: در این دوران به دلیل تساهل و تسامحی که متولیان امر و مسؤولان داشتند، حتی قشری از مربیان و معلمان وارد نظام آموزش و پرورش کشور شدند که حتی در بین آنها ضد انقلاب و اسلام و ضد تشییع نیز وجود داشت و این موضوع نگرانی ما را بیشتر می کند.

وی تهاجم فرهنگی دشمنان را مورد اشاره قرار داد و با یادآوری فرازهایی از سخنان رهبری در این خصوص تاکید کرد: دشمنان نظام اسلامی از این طریق درصدد هستند نسل جوان ما را مورد هدف قرار دهند و باورهای ایمانی و اعتقادی جامعه را تضعیف کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی ابراز داشت: دشمنان نظام اسلامی وقتی در پایان دولت اصلاحات پایبندی مردم و نسل جوان را به ارزش ها مشاهده کردند و دیدند که آنها معتقد به مبانی اسلامی هستند، به آموزش و پرورش روی آوردند.

صهیونیست ها در پوشش ترویج مسیحیت، نقشه های شوم خود را دنبال می کنند

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، با اشاره به سیاست صهیونیست ها گفت: اینها همواره برنامه های خود را در قالبی پیاده می کنند که در ظاهر نمودی از صهیونیسم نداشته باشد، از این رو سعی می کنند در پوشش ترویج مسیحیت و با نفاق و دورویی به اهداف و نقشه های خود دست یابند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم افزود: این موضوع که وزیر اطلاعات نیز به آن اشاره و تصریح کرده، هشداری است که معلمان، مربیان و مسؤولان باید به آن توجه کنند و بدانند که دشمنان همواره در کمین و مترصد فرصتی هستند که بتوانند به ما ضربه بزنند.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی، با تاکید بر این که مسؤولان و معلمان باید در حوزه فرهنگ و دین توجه ویژه ای بکنند تصریح کرد: ما باید با رصد و شناسایی نقشه های دشمنان، برای تقویت بنیان های فکری و عقیدتی، ارتقا سطح علمی، سیاسی و اجتماعی دانش آموزان و قشر جوان، برنامه ریزی قوی و جامعی داشته باشیم و همواره در راستای شبهه زدایی و بالا بردن سطح اندیشه دینی و انقلابی نسل جوان تلاش کنیم.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ملاک های گزینش مربیان و معلمان را ناکافی توصیف کرد و ابراز داشت: معلمان و مربیان، نسل جوان و آیندگان کشور را در اختیار دارند و باید در این خصوص توجه ویژه ای صورت بگیرد.

معلمانی و مربیان باید با تمام وجود معتقد به انقلاب و رهبری باشند

وی با بیان اینکه اکثر معلمان و مربیان ما متعهد و انقلابی هستند ابراز داشت: آموزگاران ما در مجموع افرادی متعهد و معتقد هستند، اما چون مساله تربیت و آموزش نسل آینده کشور بسیارمهم است، باید توجه داشت که حتی وجود یک معلم ناشایست نیز خسارت بزرگی برای ما خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی تاکیدکرد: ما باید معلمان و مربیانی را وارد آموزش و پرورش کنیم که از عمق جان وفادار و معتقد به مبانی اسلام، انقلاب اسلامی و رهبری باشند و این گونه مسائل در وجودشان نهادینه شده باشد تا بتوانند نسل جوان کشور را معتقد به اسلام و نظام بار بیاورند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: معلم باید همانگونه که در صدد ارائه آموزش های متعارف به دانش آموزان است، باید بیش از این انگیزه داشته باشد تا دانش آموز را معتقد به اصول و ارزش ها پرورش دهد و تربیت کند.

وی معیارهای کنونی جذب و گزینش مربیان را تامین کننده این رسالت و وظیفه سنگین ندانست و با بیان این که در گزینش مربیان و معلمان باید بازنگری شود ابراز داشت: معیارهای جذب و گزینش مربیان و معلمان در نظام آموزش و پرورش کشور باید اصلاح و متناسب با نیازها و شرایط تدوین و طراحی شود.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی اظهار داشت: تساهل و تسامحی که در دوران هشت ساله اصلاحات در این راستا صورت گرفت و متاسفانه باعث ورود افرادی که حتی هیچ گونه میانه ای با اسلام و انقلاب اسلامی نداشتند شد، نگرانی ما را در این حوزه دوچندان می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: مردم ما انقلاب کرده اند که احکام اسلامی در جامعه اجرا شود، نظام ما مبتنی بر ولایت فقیه و احکام شرعی می باشد و طبیعی است در جای حساسی همچون آموزش و پرورش که با آینده نظام در ارتباط است و نسل آینده کشور را تربیت می کند، حتما باید شرایط خاصی برای جذب و گزینش مربیان و معلمان وجود داشته باشد.

وی افزود: مسؤولان باید در این راستا شرایطی را پیش بینی کنند که این خواست شهدا، جانبازان، ایثارگران و متدینان عملی شود و حتما باید به این موضوع نگاه ویژه ای کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی در بخش دیگری از سخنان خود، حضور روحانیان و طلاب به عنوان مربی و معلم در آموزش و پرورش را مؤثر عنوان کرد و گفت: اگر این حضور حساب شده و با برنامه ریزی باشد، به طور قطع ثمرات بسیاری را به دنبال خواهد داشت و روحانیانی که نسبت به این امر اقدام می کنند باید معلومات، مهارت و آگاهی آنها در حدی باشد که حضورشان مثمر ثمر واقع شود.

حضور مؤثر روحانیان در مدارس نقشه های دشمنان را خنثی می کند

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضور طلاب و روحانیان در آموزش و پرورش نباید صوری باشد تاکید کرد: روحانیان باید با حضور حساب شده خود دانش آموزان را تغذیه فکری کنند و آنها را با اصول و ارزش های اسلامی آشنا سازند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر این امور و شرایط در ورود طلاب و روحانیان به آموزش و پرورش مراعات شود، هم می توان توطئه های دشمنان را خنثی کرد، ارزش های انقلاب اسلامی را نهادینه کرد و هم دانش آموزان را در برابر شبهات واکسینه کرد. /924/ت302/ج

ارسال نظرات