۲۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۸۳۵۴۹
امام جمعه دزفول:

ماه رمضان فرصت مناسبی برای مقابله با تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دزفول ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن دانست و گفت: فضایل این ماه می تواند سد محکمی در برابر تلاش‌های غیر اخلاقی دشمنان باشد.
حجت الاسلام سيد محمد علي قاضي دزفولي، امام جمعه دزفول
حجت الاسلام محمد علی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: فضایل این ماه مبارک می تواند سد محکمی در برابر تلاش‌های ضد اخلاقی دشمنان اسلام بوده و از سویی هدایت انسان‌ها را به دنبال داشته باشد.

امام جمعه دزفول خواستار برنامه ریزی مناسب از سوی متولیان مساجد و حسینیه ها برای ماه مبارک رمضان شد و افزود: ارائه برنامه های مناسب در قالب های شکیل در ماه مهمانی خدای متعال بسیار حائز اهمیت است.

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول با بیان این که ماه مبارک رمضان ماه خدا است، ابراز داشت: در این ماه قلب‌ها بیش از هر زمان دیگری متوجه ذات ربوبی شده و استعداد مناسب‌تری برای پذیرش حق و امور تربیتی دارد که این مسأله باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با اشاره به این که خداوند متعال وعده رحمت و مغفرت خود را در این ماه مبارک به بندگان داده است، خاطر‌نشان کرد: انسان‌ها در ماه رمضان از آمادگی و توجه بیشتری برای رسیدن به معنویت و قرب الهی برخوردار می‌شوند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی دوری از گناه، تزکیه نفس و تقویت اخلاق را از جمله فوائد روزه‌داری در این ماه پر برکت دانست و مؤمنان را به دوری از هر آنچه که برای تربیت روح و جسم انسان مضر است دعوت کرد.

این استاد حوزه علمیه در پایان با اشاره به این که در ماه مبارک رمضان بسترهای مهمی برای تربیت جوانان و نوجوانان به وجود می‌آید، بیان داشت: متولیان مساجد و برگزار کنندگان برنامه‌های مذهبی در این ماه باید در راستای برنامه‌ریزی غنی‌تر جهت بهره‌برداری از این ظرفیت بزرگ به ویژه برای جوانان تلاش کنند./945/پ202/س
ارسال نظرات