۰۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۸۲۱۳۳
آیت‌الله مکارم شیرازی:

ظهور یک مسئله جهانی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: مسئله ظهور یک مسئله فراگیر و جهانی است و شکی در آن وجود ندارد.
حضرت آيت الله ناصر مكارم شيرازي
به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی شامگاه جمعه در دیدار اعضای فعال هیئت خادم‌الرضای قم اظهار داشت: عده‌ای فکر می‌کنند که امام زمان (عج) قیام نظامی می‌کند و با این قیام مخالفان را از بین می‌برد و حکومتی با زور را شروع کرده و مردم نیز به این حکومت تن در می‌دهند در صورتی که از روایات بر‌می آید قیام ایشان فرهنگی است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: در روایتی آمده است که وقتی حجت ما قیام می‌کند خداوند دست او را بر سر مردم قرار می‌دهد و به دنبال آن عقل و خرد آنان کامل می‌شود یعنی آن امام به مردم درک معارف اسلامی و درک بهتر زیستن را می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در حدیث دیگری آمده است تمام علومی که از آغاز خلقت بشر تا ظهور حضرت بوده به اندازه دو حرف از 27حرف علم است و 25 حرف دیگر آن با ظهور ایشان شناخته می‌شود.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی  در ادامه با اشاره به اینکه تا بشر عقل کامل و درست نداشته باشد نمی‌تواند در صلح زندگی کند افزود: این قیام یک قیام فرهنگی است که به واسطه آن مردم عالم و آگاه می شوند.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم رابطه قوی با ایشان داشته باشیم باید معرفت خود را بیشتر کنیم یعنی در کنار توسل شناخت خود را از کتب دینی و دین بیشتر کنیم.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: مسئله مهدویت در اسلام چنان نیست که مخصوص شیعه باشد و این در تمام جهان اسلام وجود دارد اما شرایط آن فرق می‌کند. 

وی تاکید کرد: مسئله ظهور یک مسئله فراگیر و جهانی است و شکی در آن نیست و فقط در جزئیات آن تفاوت وجود دارد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان خطاب به اعضای این هیئت اظهار داشت: در هیئت علاوه بر جشن و همایش باید آموزش نیز داده شود و اگر سطح آگاهی مردم بالاتر رود در دام نادان‌ها و دجال‌ها نمی‌افتند.

وی تاکید کرد: انسان‌های نا آگاه و بی‌معرفت در دام نادان‌ها می‌افتند.

این مرجع تقلید ضمن بیان اینکه همه زیارت نامه‌ها و ادعیه درس زندگی و معرفت هستند، افزود: کسانی که سطح معرفت‌شان بالا باشد اجازه فریب جوانان را به نادان‌ها نمی‌دهند.

به گزارش فارس، در حاشیه این مراسم مشاور استاندار قم و عضو ستاد مهدویت هیئت خادم‌الرضا قم طی سخنانی اظهار داشت: بحث مهدویت یک بحث مهم جهانی و مهم تر از آن معرفی حضرت ولی عصر است.

سیدعبدالله هاشمی افزود: در زمینه مهدویت در کشورهای مختلف برنامه‌هایی اجرا می‌شود و دشمن درصدد آن است که مهدویت را کم رنگ کند چون نمی‌خواهد که دنیا پر از عدل و داد شود./917/د103/ص


ارسال نظرات