۳۰ تير ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۸۱۴۲۹
فرماندار اردبیل:

نقش اردبیل در تاریخ تشیع بی‌بدیل است

خبرگزاری رسا ـ فرماندار اردبیل خواستار تبیین جایگاه و نقش استان اردبیل در توسعه فرهنگ دینی و مذهب شیعه در کشور شد.
اردبيل
یوسف اکبری، فرماندار اردبیل، در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل به تشریح ویژه برنامه های چهارم مرداد روز اردبیل پرداخت و اظهار داشت: چهارم مرداد سالروز سفر تاریخی مقام معظم رهبری به استان اردبیل به‌عنوان رویدادی بزرگ و ماندنی در تاریخ استان جاودانه خواهد ماند.

وی خاطر‌نشان کرد: جایگاه اردبیل در توسعه فرهنگ شیعی و استقرار یک حکومت ملی باید تبیین شود و روز اردبیل بهترین فرصت برای رسیدن به این مهم است.

فرماندار اردبیل، جایگاه اردبیل در توسعه فرهنگ شیعی و استقرار یک حکومت ملی و مدیریت درخشان صفویه بر ایران را متعالی دانست و گفت: روز اردبیل یادآور این بخش مهم از تاریخ ایران اسلامی است.

وی افزود: روز اردبیل همچنین فرصتی است تا دستاوردهای عظیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران در این منطقه در معرض نمایش قرار گیرد.

اکبری با اشاره به این‌که پس از انقلاب، خدمات بزرگی در این استان صورت گرفته است و رشد و تعالی اردبیل مرهون خدمات نظام اسلامی است، تأکید کرد: به برکت انقلاب و خون پاک شهدا شاهد وضعیت افتخار آمیز امروز استان اردبیل هستیم.

فرماندار اردبیل با بیان این‌که روز اردبیل می‌تواند تابلویی از چگونگی عملکرد و دستاوردهای دولت‌های پس از انقلاب در زمینه‌های مختلف به‌ویژه فرهنگی و قرآنی در استان باشد، اظهار کرد: پیشرفت‌ها و خدمات انجام یافته در استان اردبیل به برکت انقلاب و با رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب صورت گرفته ‌است.

وی همچنین روحیه مذهبی و انقلابی مردم اردبیل را مورد اشاره قرارداد و گفت: مردم اردبیل با روحیه حسینی خود، با هیئت‌های مذهبی و آیین‌های سوگواری محرم شهره جهانیان هستند و آیین بزرگداشت روز اردبیل فرصتی برای معرفی و شناساندن بیشتر فرهنگ عاشورایی این مرز و بوم است.

اکبری همچنین به نمایش داشته‌های اعتقادی، مذهبی و فرهنگی در تاریخ اردبیل تأکید کرد و گفت: روز اردبیل باید فرصتی برای ارایه زمینه‌های رشد و توسعه منطقه به مردم باشد./935/پ202/س
ارسال نظرات