۲۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۸۱۳۶۱
ظهور آغازی دوباره (11)؛

عضو جامعه مدرسین: حاکمیت و نوع زیستن بشر در انقلاب جهانی حضرت مهدی تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: دعوت به خویشتن از نشانه های باطل بودن گفتار مدعیان دروغین است.
آيت الله ممدوحي


آیت الله ممدوحی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک فرا رسیدن میلاد امام زمان(عج)، گفت: حکومت مهدوی زمینه ساز بسط عدالت و قسط در سرتا سر کره خاکی زمین است.

وی ادامه داد: در زمان حکومت موعود ، رشد انسان ها تکمیل شده و اسنان ها با توجه به تعالی روحی که پیدا کرده اند به صورت طبیعی به سمت عدالت حرکت می کنند.

استاد حوزه علمیه در بیان فلسفه انتظار، بیان داشت: انتظار اظهار رغبت به آینده است و امید آنچه را قرار است در آینده تحقق پیدا کند را در جامعه تزریق می کند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم اظهار داشت: جامعه با امید جامعه ای زنده است و جامعه مایوس خود را در پنجه دشمن دیده و نمی تواند پیشرفت کند.

وی گفت: انتظار قدرتی در بازوان پرتوان بالفعل نیروها است و نقش سازنده ای در جامعه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به دروغ بودن ادعای کسانی که برای ظهور وقت تعیین می کنند، گفت: بهترین راه برای تشخیص دروغ گوئی این دسته، اتفاق نیفتادن این ادعاها در طول تاریخ است.

این استاد حوزه علمیه در ادامه مدعیان دروغین را از کژهی‌های فرهنگ انتظار برشمرد و بیان داشت: دعوت به نفس، علامت باطل بودن این ادعاها است.

وی تبیین معارف مهدوی برای مردم را از امور لازم عنوان کرد و گفت: اگر معارف مهدویت برای مردم به درستی تبیین نشود، راه برای فعالیت دشمنان باز خواهد شد.

این استاد حوزه علمیه قم گفت: یکی از مطالبی که در فرهنگ مهدویت خلل ایجاد می کند، نگاه نادرست به انتظار است که آن را با کنار نشستن و دست به اقدامی عملی نزدن، مساوی پندارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بحث‌های مهدویت باید به صورت مدون و منظم درآید و از پراکنده‌کاری و کارهای ساده و عاطفی صرف، خودداری کینم.

وی در پایان با بیان این که بحث های مدیریت جهانی حضرت مهدی(عج) مغفول مانده است، بیان داشت: نظام مهدوی یک نظام جهانی است که تبیین حاکمیت جهانی، مدیریت جهانی، نوع زیستن بشر در آن فضا، نیازمند کارهای علمی گسترده‌تری است. /909/ت302/س

ارسال نظرات