۲۷ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۸۱۱۷۲
عضو خبرگان رهبری:

دشمنان درصدد تحریف تاریخ معاصر ایران هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل گفت: نظام غرب از ناچاری به تحریف تاریخ معاصر و گاه سخنان امام راحل دست می زند.
امام جمعه اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌ الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در مراسم رونمایی از دوازده کتاب حوزه دفاع مقدس در اردبیل اظهار داشت: تاریخ سند حقانیت مردم مسلمان ایران در مقابله با زورگویان عالم است.

وی خاطر نشان کرد: تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یادآور ارزش های پاکیست که لرزه بر اندام دشمنان می اندازد، چراکه دوران سرافکندگی آنان در عرصه های مختلف بین المللی بود.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که هر کس بتواند بخشی از تاریخ یک ملت را زنده کند، در حقیقت هویت آن مملکت را احیا کرده است، گفت: عزت و اقتدار امروز کشورمان را مدیون زنده نگه داشتن مقاطع نورانی تاریخی خود هستیم.

امام جمعه اردبیل با تشریح توطئه‌های شوم دشمنان در ضربه به ارزش‌های انقاب اسلامی اظهار داشت: باید در این فضای تحریفی که نظام غرب حتی به تحریف تاریخ معاصر و گاه سخنان امام راحل نیز دست زده، به شکلی عمل کنیم که اسناد واقعی به سل جوان نشان داده شوند.

وی ادامه داد: اگر دشمن امروز به تحریف سخنان امام، تاریخ معاصر ایران و دوران پرغرور دفاع مقدس روی آورده و حتی برخی بزرگان ما را به نام خود مصادره می‌کند، به خاطر آن است که از تاریخ واقعی این ملت هراس دارد و خود دارای هیچ هویت تاریخی نیست.

امام جمعه اردبیل در پایان با تاکید بر گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری در تبیین ارزش های دوران دفاع مقدس گفت: توجه جدی به آثار منتشر شده در حوزه دفاع مقدس نیازمند نگرش هنرمندانه و تحیلی فعالان این عرصه است.

گفتنی است، در پایان این مراسم از کتاب‌های «تبسم فیروزه‌ای» نوشته غلامرضا نباتی‌مقدم، «آسمان چه رنگی داشت» اثر شهاب‌الدین وطن‌دوست، «علمداران جهاد»، «اوخشامالار» اثر عمار احمدی، «بیرنئچه تانک» اثر محمود مهدوی، «ماه روی خاکریز» خاطرات حسین علوی‌زاده اثر ساسان ناطق و «سیری در وصایای شهدا» اثر حسین نوین رونمایی شد.

همچنین از کتاب های «سردار مهربانی‌ها»و «نبرد در جزیره» آثار ساسان ناطق، «ترکش‌ها گرایم را گرفتند» اثر محمود مهدوی و «عطر پراکنده» اثر حبیب یزدانی و کتاب «تردید مکن که انتخاب خوبیست» اثر پیام جهانگیری به عنوان جدیدترین آثار حوزه دفاع مقدس که با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل، حوزه هنری، بنیاد شهید و جهاد سازندگی به چاپ رسیده اتد، رونمایی شد./935/پ202/س
ارسال نظرات