۲۴ تير ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۸۰۸۷۷

امروز نیازمند عملیاتی کردن معارف ناب اسلام بر طبق شرایط زندگی مردم هستیم

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: امام حسین(ع) با اقدام انقلابی خود تحولی عمیق در انسان ها و تاریخ بشریت پدید آورد و در نقش احیا کننده دین ظاهر شد.
امام حسين ع

حجت الاسلام محمد رضا یزدانی مقدم، استاد حوزه و دانشگاه با تبریک میلاد امام حسین(ع) به خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: از دعایی که در روز ولادت امام حسین(ع) وارد شده است، برداشت می‌کینم که قبل از ولادت تمام عالم هستی به ایشان توجه داشته‌اند و فرشتگان الهی به گهواره ایشان تبرک جسته‌اند.

وی با اشاره به لقب اباعبدالله برای امام سوم شیعیان بیان داشت: عالم بزرگوار ابوالفضل تهرانی در کتاب خود می نویسد «این لقب کنایه از این دارد که قیام امام حسین(ع) باعث زنده شدن اوامر و نواهی خداوند شد و لذا امام حسین(ع) منشا هر عبادتی است که انجام می شود.»

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: امام حسین(ع) با اقدام انقلابی خود تحولی عمیق در انسان ها و تاریخ بشریت پدید آورد و در نقش احیاء کننده دین ظاهر شد.

وی با اشاره به اینکه در زمان یزید تمامی راههای مسالمت آمیز بر امام حسین(ع) بسته بود، گفت: حکومت یزید تسلیم محض بودن را می طلبید و این چیزی به جز ذلت نبود و امام حسین(ع) راضی به این امر نشد.

حجت الاسلام یزدانی، حکومت یزید را نمونه ای از حکومت های استبدادی و غیر اسلامی دانست و گفت: یکی از مشخصه های حکومت های باطل به حضیض ذلت بردن افراد عدالت خواه و مومن است و این نوع حکومت های ظالمانه در پی از بین بردن کرامت آدمی هستند.

وی اذعان کرد: یکی از کلیدهای رفتاری که در اسلام بر آن تاکید شده است، بحث اسوه و الگو است که انتخاب درست یک الگو می تواند نقش اساسی در تربیت نفوس داشته باشد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه ما وظیفه داریم تا از الگوهایی نظیر امام حسین(ع) پیروی کنیم، گفت: مبلغان در بیان شرح حال و نقل زندگینامه امامان باید مطالبی بگویند که مردم بتوانند در زندگی روزمره اجتماعی، سیاسی ، فرهنگی ، خانوادگی خود رعایت کنند.

وی ادامه داد: امروز ما نیازمند عملیاتی کردن معارف ناب اسلام بر طبق شرایط زندگی مردم هستیم./909/پ202/ع


ارسال نظرات