۲۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۸۰۸۲۲
عضو هیئت علمی موسسه مهدویت

جریان شور و شعور حسینی اثر خود را در انقلاب اسلامی ایران نشان داد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: شور و شعور حسینی(ع) رهنماى تاریخ بوده است و جریان خود را در نهضت‏ها و انقلاب‏هاى دینى، به خصوص در انقلاب اسلامى ایران به خوبى نشان داده است.
امام حسين ع


حجت الاسلام صادق سهرابی، عضو هیئت علمی موسسه مهدویت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک میلاد امام حسین(ع) گفت: فرهنگ عاشورا ارتباطى ناگسستنى با فرهنگ انتظار دارد، زیرا واقعه عاشورا، زمینه‏ساز و مقدمه ظهور امام عصر (عج) است و معارف و حکمت‏هاى جاودان آن در ظهور مهدى موعود(عج) متجلى می‌شود.

وی ادامه داد: درس‏ها و پیام‏هاى عاشورا، نمونه های زیبائی است تا منتظران با دیدى روشن و بصیرتى افزون، منتظر ظهور باشند و خود را برای مبارزه با بی عدالتی و کفر آماده کنند.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه امام حسین(ع) خویش را در راه خدا بذل و بخشش کرد تا مردم را از جهالت‏ها و سرگردانى‏ها رهایى بخشد، ادامه داد: خون امام حسین(ع) براى همیشه قلب تاریخ را سیراب، زنده و متحرک خواهد ساخت و هرگز نخواهد گذاشت جهل و نادانى‏ها، هر چند مدرن بندگان خدا را نابود کند.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: محبت حسینی(ع) در قلوب شیعیان خیمه زده است و هیچ امری نتوانسته از آتش این عشق بکاهد، هر چند که در طول تاریخ دشمنان اقداماتی نظیر تخریب بارگاه نورانیش، آب بستن به فبر مطهرش و اذیت و آزار زائران در صدد خاموش کردن نور معنویتش به کار برده اند.

وی اذعان داشت: شور و شعور حسینی(ع) رهنماى تاریخ بوده است و جریان خود را در نهضت‏ها و انقلاب‏هاى دینى، به خصوص در انقلاب اسلامى ایران به خوبى نشان داده است.

حجت الاسلام سهرابی با تبیین اوضاع پس از رحلت پیامبر اکرم(ص)، بیان داشت: در فاصله کوتاهى پس از رحلت نبى‏اکرم، جاهلیت مدرن تحت لواى اسلام و به نام اسلام، در جهت کنار گذاردن خاندان عترت(ع) از عرصه حکومت برآمدند که آنان عده‏اى از خواص جامعه بودند که به جهت دنیا پرستی، از اسلام ناب فاصله گرفتند.

وی ادامه داد: خواص آن زمان، با استفاده از وجاهت و سابقه خود، زمینه سازان و مقدمه‏چینان براى قتل اولیاى خدا شدند که در زیارت عاشورا می بینیم علاوه بر دشمن شناسی که بنی امیه بودند، به عنصر شناسی هم می پردازد و به جریان انحراف امت اشاره می کند.

عضو هیئت علمی موسسه مهدویت بیان داشت: در سایه فرهنگ عاشورا، دست مایه‏ اى غنى‏ از جریان‏شناسى ظلم و جور به دست مى‏آید که می تواند راهنمای ما در طول تاریخ باشد. /909/پ202/ع

ارسال نظرات