۲۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۸۰۷۳۷
از سوی پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دینی؛

طرح فراملی نقد دانشنامه لایدن در حال تدوین است

خبرگزاری رسا ـ معاون خدمات پژوهشی پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دینی از تدوین طرح فراملی نقد دانشنامه لایدن در این پژوهشکده خبر داد.
كتاب


حجت‌الاسلام فاضل حسامی، معاون خدمات پژوهشی پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دینی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از تدوین طرح فراملی نقد دانشنامه لایدن در این پژوهشکده خبر داد و گفت: دانشنامه قرآنی لایدن را در کشور هلند نقد خواهیم کرد.

وی، البته از زمان دقیق نقد دانشنامه قرآنی لایدن در کشور هلند خبر نداد، اما گفت: نقد دانشنامه لایدن نقدی اسلامی است، از این رو هر مسلمانی که در هر کجای دنیا، غیرت دینی‌اش تحریک شده است و بخواهد از ساحت قرآن کریم دفاع می‌کند، می‌تواند در این مراسم شرکت کند.

حجت‌الاسلام حسامی در ادامه برگزاری نشست‌های مقدماتی نقد علمی برای رسیدن به این هدف در پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دینی را ضروری دانست و افزود: پیش‌نویس اولیه این طرح تنظیم شده و فردی در خارج از کشور با برقراری ارتباطات بیرونی، در حال شناسایی افراد مورد نظر است.

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی دبیرخانه این طرح فراملی، به زودی چندین نشست برای بسترسازی و فراهم کردن شرایط مناسب نقد دانشنامه قرآنی لایدن در پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دینی برگزار خواهد شد.

معاون خدمات پژوهشی دانشنامه‌نگاری دینی با اشاره به تدوین دانشنامه لایدن از سوی اندیشمندان غربی، اظهار داشت: با مطالعه دائرةالمعارف لایدن متوجه می‌شویم که در این دائرةالمعارف خواسته و ناخواسته معارف اصیل اسلامی و شیعی مورد حمله قرار گرفته و شبهاتی از ناحیه مستشرقین و شرق‌شناسان در آن وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: برخی اهالی فن، قرآن‌شناسان و متدینینی که دغدغه دین و تشیع دارند، مختصری از دائرةالمعارف لایدن را مطالعه کرده و به این امر پی‌بردند، از این رو تصمیم گرفتند با تدوین طرح فراملی نقد دانشنامه لایدن به مقابله با آن بپردازند. /920/پ202/ع

ارسال نظرات