۱۸ تير ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۸۰۴۸۰
عضو خبرگان رهبری:

مسؤولان آمریکایی در ایجاد امنیت‌ کشور خود عاجر هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: آمریکا در شرایطی ادعای برقراری امنیت جهانی را دارد که در ایجاد امنیت مردم کشور خود عاجر است.
امام جمعه مراغه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، روز گذشته در خطبه های نماز جمعه مراغه‌ اظهار داشت: اگر آمریکا می خواهد امنیتی در جهان را ایجاد کند، ابتدا باید کشور خود را امن سازد.

وی با بیان این‌که آمریکا در برابر مردم بی گناه عراق و افغانستان باید جوابگو باشد، گفت: اشغالگران با شعار ایجاد امنیت و مبارزه با تروریسم وارد میدان شده بود، غافل از آن که خود قادر به ایجاد امنیت خود و نیروهایش نیست.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این‌که مردم منطقه خاورمیانه از توطئه های غرب در امان نیست، گفت: سردمدران آمریکا و همدستانش کاری به جز نقض حقوق بشر را در این کشورها انجام نداده اند.

وی با تاکید بر این‌که امنیت عراق تنها با خروج اشغالگران برقرار می شود، تصریح کرد: اوباما با شعار صلح و امنیت جهانی پا به عرصه سیاست آمریکا گذاشت، اما اشغال عراق را بدتر از بوش ادامه می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی گفت: رییس جمهور آمریکا نه تنها طی مسؤولیت خود ذره ای از ناامنی در جهان را کم نکرد، بلکه با توجه به واقعیت های جهان در راستای افزایش آن قدم برداشته است.

وی با بیان این‌که ادعای حقوق بشر در آمریکا جز عوام فریبی و دروغ نیست، گفت: حقوق بشر واقعی در میانی ارزش های اسلامی و نظام جمهوری اسلامی تجلی یافته است.

امام جمعه مراغه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز عفاف و حجاب اظهار داشت: کشف حجاب رضاخان نه تنها ایران را به ظاهر متمدن نکرد، بلکه جز مایه ننگ و بدبختی برای این دیکتاتور چیز دیگری نداشت./935/پ202/س
ارسال نظرات