۱۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۸۰۳۱۹

قلم افراد متعهد باید سبب آگاه‌سازی افکار عمومی جامعه شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان یکی از سلاح‌های مؤثر در برابر امواج مسموم ماهواره‌ها را در جنگ نرم دشمنان اسلامی، قلم دانست و گفت: قلم افراد متعهد باید سبب آگاه‌سازی افکار عمومی جامعه شود.
مسؤول شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي گيلان
حجت الاسلام مجتبی اشجری، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، با مهم ارزیابی‌کردن نقش قلم در جامعه گفت: در روایات دینی قلم به عنوان یک نعمت محسوب می‌شود و قلم یک اندیشمند از خون شهید برتر و بالاتر است؛ زیرا قلم عالم، مکتب سرخ شهادت را ترویج می‌دهد .

وی زبان و قلم دو عامل اصلی در انتشار فرهنگ دانست و افزود: کسانی که قلم به دست دارند و در راه ترویج فرهنگ الهی می کوشند مجاهدان راه حق تعالی هستند.

حجت الاسلام اشجری با بیان این که زبان آلوده اثربخشی مثبت ندارد، ادامه داد: بلکه مانند چاقوی جراحی آلودۀ در دست طبیب است که سبب انتشار بیماری می شود و قلم انسان های غیرمتعهد نیز چنین نقشی دارد و سببب ترویج و نشر اکاذیب و شایعات در سطح جامعه خواهد بود.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این‌که رسانه های متعهد به نظام و انقلاب براساس رضای الهی قلم به دست می گیرند، خاطر‌نشان کرد: این رسانه‌ها به رسالت والایی که خداوند متعال بر عهده‌شان سپرده واقف هستند و به خوبی دین خود را نسبت به مردم و انقلاب که ثمره خون پاک شهدا است، ادا می‌کنند.
 
وی با بیان این‌که رسانه‌ها و صاحبان قلم متعهد می‌دانند که بیان حقایق سبب رشد انقلاب می‌شود، تصریح کرد: رسانه‌های متعهد به نظام و انقلاب باید نقدهای سازنده و دلسوزانه خود را به گونه‌ای مناسب منتقل کنند تا سبب رفع مشکل شود.

حجت الاسلام اشجری با تأکید بر این‌که رعایت اخلاق رسانه‌ای باید بیشتر مورد توجه صاحبان قلم قرار گیرد، ادامه داد: توجه به این مسأله از بسیاری از انحراف‌ها جلوگیری می‌کند.

وی یکی از سلاح‌های مؤثر در برابر امواج مسموم ماهواره‌ها را در جنگ نرم دشمنان‌ اسلامی، قلم دانست و تصریح کرد: قلم افراد متعهد باید سبب آگاه‌سازی افکار عمومی جامعه شود./950/ت302/س
ارسال نظرات