۱۵ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۸۰۱۹۷

بانوان مبلغ نمین در کارگاه عفاف و حجاب شرکت کردند

خبرگزاری رسا ـ 120 نفر از بانوان مبلغ و دبیران مدارس شهر نمین در کارگاه آموزشی عفاف و حجاب اسلامی شرکت کردند.
بانوان مبلغ نمین در کارگاه عفاف و حجاب شرکت کردند


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام محمد رجب ‌نژاد، استاد حوزه و دانشگاه اردبیل، در این کارگاه آموزشی که امروز در فرمانداری نمین برگزار شد، به تشریح فلسفه حجاب از منظر اسلام و ائمه اطهار پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه حجاب محدودیتی برای فعالیت های اجتماعی زنان محسوب نمی شود، اظهار داشت: حجاب بزرگترین دفع‌کننده آسیب‌های اجتماعی است، اسلام خواهان فعالیت زنان در چارچوب عفت و متانت است.

این استاد حوزه و دانشگاه کرامت زنان را وابسته به حجاب آنان دانست و تصریح کرد: نباید به مسأله ححاب در پیچ و خم ‌های مسایل سیاسی، مقطعی و موضوعی نگریسته شود.

وی با تشریح نگرش غرب به ماله عفاف و حجاب گفت: غرب نگاه ابزاری به زن دارد و نمی‌خواهد زن با تمام هیبت و شکوه خود در اجتماع حضور یافته و به فعالیت مشغول شود.

حجت الاسلام رجب نژاد با تأکید بر این‌که حضور با حجاب و عفاف زن در اجتماع می‌تواند به قوام و دوام جامعه و خانواده نیز کمک کند، گفت: در اهمیت حجاب همین آیات وسیع و پرمعنای قرآنی بس است که خداوند متعال خود در قرآن کریم تأکید بر حفظ حجاب و عفاف می‌کنند تا سلامت جامعه بیشتر تضمین شود.

وی گفت: نمی‌توان با مرزبندی‌های سلیقه‌ای مسأله حجاب را محدود و منحصر به جوامع خاص کرد و یا در مقطعی از زمان آن را مطرح کرده و در مقطعی دیگر در باب آن خاموش بنشینیم./935/پ202/س

ارسال نظرات