تفاوت حق و باطل در مقاومت و باروری اندیشه
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، همیشه باطل وضد ارزش ها برای ایجاد مقبولیت و پیشرفت خودرا در لباس حق و حقیقت وارزشها عرضه کرده و خواهندکرد ازجمله لباس ها لباس انتخاب نام واسم است، ازنام های زیبا استفاده میکنند مثلا برای اسارت ملت ها ازعنوان آزاد کردن آنها وازغارت منابع ملت ها ازعنوان استعماروآبادانی وازقهقرا وارتجاع به پیشرفت تعبیر میکنند.
مشکل ما مردم این است که ازباطن این ظواهر زیبا بی خبریم درنتیجه نه تنها مقاومت نمی کنیم بلکه ازمدعیان این عناوین پوششی استقبال هم میکنیم، اینکه ایدئولوژی برخاسته ازمتن حقایق اسمش ایدئولوژی است وعقائد باطل وشکست خورده شوروی سابق هم اسمش ایدئولوژی است برای ما میتواند مقدمه یک اشتباه بزرگ باشد وآن یکسان انگاری ایدئولوژی برخاسته از جهان بینی توحیدی ومطابق بافطرت باایدئولوژی مبتنی بر اصالت ماده مارکسیسم و کمونیزم چه از نوع چینی وچه ازنوعشوروی اش نتیجه این یکسان انگاری همین میشود که معتقد شویم ایدئولوژی دینی هم اولا باید دیالکتیک وتغییر پذیر است.
وثانیا اگر نظام اسلامی وایدئولوژی دینی درمقابل تغییر پذیری مقاومت کند محکومبه شکست است مانند شوروی سابق درحالیکه مقایسه حق وکلمه طیبه با باطل وشجره خبیثه قیاس مع الفارق است باطل هرچقدر پیشرفت کند به اسفل سافلین نزدیک تر میشود ویجعل الخبیث علی الخبیث فیرکمه جمیعا فیجعله فی جهنم عاقبت آن است.
ولی عقائد حقه مطابق فطرت واحکام وآثار مبتنی برآن هرچقدر برآن استقامت ورزیده شود بارورتر میشود وبالاتر میرود الیه یصعد الکلم الطیب والعمل الصالح یرفعه.
آنچه عرض شد درمورد اصول وساختارهای اصلی حق وایدئولوژی مبتنی بر جهان بینی اسلامی است وگرنه درمورد نوآوری در روش ها و اصلاح روش ها حرف اسلام برای فردوجامعه این است که محاسبه دائمی داشته باشد که فرمود طوبی لمن شغله عیوب نفسه عن الاشتغال بعیوب غیره.