۲۰ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۷۸۹۰۶
امام جمعه گرگان:

قطع رابطه با آمریکا باعث پیشرفت ایران اسلامی شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با اشاره به سالروز قطع رابطه و مناسبات آمریکا با ایران گفت: این قطع رابطه باعث پیشرفت ایران در زمینه های علمی، پزشکی و هسته ای شد.
نماينده ولي فقيه در گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی مرکز این استان با اشاره به سالروز قطع رابطه و مناسبات آمریکا با ایران گفت: این قطع رابطه باعث پیشرفت ایران در سایر زمینه های علمی، پزشکی و هسته ای شد.

وی افزود: این قطع رابطه از حوادث مهمی بود که در تاریخ ایران به وقوع پیوست و آمریکا فکر می کرد که با این قطع رابطه، ایران به دست و پای آنان می افتد و گروگانانی که توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) در لانه جاسوسی دستگیر شده بودند را آزاد خواهد کرد.

امام جمعه گرگان ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) در پیامی فرمودند که اگر کارتر در تمام عمرش یک کاری به نفع مظلوم کرده باشد، همین قطع رابطه آمریکا با ایران است، زیرا این رابطه در واقع رابطه گرگ و میش بود که همه منافع این چنین روابطی به نفع گرگ است.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به روز ملی فناوری هسته ای گفت: بعد از این که ایران در این تنگنا قرار گرفت باعث شد که فکر استقلالی را حضرت امام (ره) در اوایل انقلاب پایه ریزی کرده بود، وارد مرحله عمل شود و ایران نیز به عزت و استقلال خود در دنیا برسد.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: برای یک جامعه ای مانند ایران که می خواهد پیشرفت کند و استقلال داشته باشد، باید مشکلاتی را نیز تحمل کند و اگر امروز ما به مراحل مختلف پیشرفت و دستاوردهای مهم رسیده ایم، در این راه مشکلاتی را پشت سر گذاشته ایم.

وی ادامه داد: در جریان انرژی هسته ای، ایران اسلامی جزو 13 کشوری است که می تواند غنی سازی اورانیوم را انجام دهد و تولید سوخت هسته ای که مرحله بعد از غنی سازی است، تنها در شش کشور دنیا انجام می شود و ایران نیز جزو این کشورها است.

خطیب نماز جمعه گرگان یادآور شد: ایران در واقع با این پیشرفت ها، غنی سازی اورانیوم و تولید سوخت هسته ای صلح آمیز را بومی کرده و با توان نیروهای جوان و متفکر و دانشمند خود به این دستاوردها رسیده است.

وی با اشاره به عضویت ایران در آژانس بین المللی اتمی و امضاء تعهدات (ان پی تی) افزود: این آژانس به اعضای خود اجازه داده که تولید سوخت هسته ای برای نیازهای صلح آمیز خود انجام دهند و ما نیز بر اساس تعهدات آژانس و آن معاهدات حتی بنا به گفته بازرسان آژانس هیچگونه تخلفی نداشته ایم.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به انتخابات عراق گفت: این انتخابات به جائی رسید که هیچ یک از گروه ها و طیفهای مختلف، نتوانستند 163 کرسی لازم را برای معرفی نخست وزیر به دست آوردند و بنابراین لازم است تا گروه های العراقیه و گروه دولت نوری المالکی که به ترتیب 91 و 89 کرسی را به دست آورده اند برای معرفی نخست وزیر با هم ائتلاف کنند.

وی افزود: نماینده گروه العراقیه در سفری به لبنان، حرف هائی زده که نشان می دهد عامل اصلی انفجارها و کشتارهای عراق کشور آمریکا است و این مسأله نشان می دهد که آنان نیز متوجه شدند برای رسیدن به یک ائتلاف واحد باید در برابر آمریکا موضع گیری کنند.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به 21 فروردین سالروز تأسیس بنیاد مسکن و حساب 100 امام (ره) گفت: این افتتاح حساب در واقع برای کمک به افراد بی خانمان بود که آنان نیز بتوانند برای خود خانه ای تهیه کنند. افرادی که در هر حدی توانائی دارند، به این حساب کمک نمایند.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی و شهید سیدمرتضی آوینی یادآور شد: این دو شهید، برای نظام و انقلاب خدمات شایان و شایسته ای انجام دادند و با خون و قلمشان به این انقلاب و نظام خدمت کردند.

خطیب جمعه گرگان در ادامه به 23 فروردین روز داندانپزشکی و 18 تا 24 همین ماه به نام هفته بهداشت اشاره کرد و گفت: مسأله نظافت و بهداشت دهان و دندان به خصوص مسواک زدن نیز در اسلام و دستورات پیامبر (ص) تاکیدات زیادی شده است.

وی یادآور شد: سلامتی یکی از دو نعمتی است که خداوند به انسان داده و ما نیز باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشیم و با رعایت خواب و غذای مناسب و مسائل دیگر انسان می تواند، خود را سالم نگه دارد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: متأسفانه امروزه دست هائی هستند که می خواهند این سلامت جامعه و دنیا را به خطر بیاندازند و با وارد کردن مواد مخدر و شیمیائی بین جوانان، سلامت آنان را به خطر می اندازند./950/پ202/ص
ارسال نظرات