۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۷۷۳۳۶
آیت الله علوی گرگانی:

گرفتاری جوامع به دلیل کمرنگ شدن تقوا در بین مردم است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی تاکید کرد: اگر جوانان و مردم تقوای الهی پیشه کنند، خداوند تمام غم و غصه های آنان را از بین می برد و قلوب انسان را متحول می کند و از جایی به او روزی می دهد که خود حساب آن را نمی کند.
آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، ظهر امروز یک شنبه، در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشکده انتظامی کشور، با اشاره به روایتی از امام حسین(ع) جوانان را به تقوای الهی و انجام واجبات و ترک محرمات توصیه کرد و گفت: جوانان باید سعی کنند در هر پست و مقامی که هستند مراقب اعمال و رفتار خود باشند تا خدایی ناکرده مرتکب اعمال ناپسندی نشوند.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اهتمام تعالیم اسلامی و تاکید ائمه و بزرگان بر تقوای الهی بیان داشت: قلوب و دلهای مردم همچون ظروفی است که هر کدام گنجایش خاصی را دارد و به هر میزان دل انسان گنجایش بیشتری داشته باشد موفقت بیشتری نیز نصیب او خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه جوانان باید مواعظ و سخنان بزرگان و علما را سرلوحه کار خود قرار دهند تاکید کرد: بندگان خدا اگر تقوا داشته باشند خداوند تمام اموری که انسان از آن بدش می آید را برای او به نیکی و خوشی تبدیل می کند.

وی تصریح کرد: علت گرفتاری های مردم و جامعه این است که تقوا در بین مردم کمرنگ شده و متاسانه امروز ما می بینیم که حتی در جامعه و کشور خودمان نیز نافرمانی و معصیت الهی زیاد شده است.

آیت الله علوی گرگانی تاکید کرد: اگر جوانان و مردم تقوای الهی پیشه کنند، خداوند تمام غم و غصه های آنان را از بین می برد و قلوب انسان را متحول می کند و از جایی به او روزی می دهد که خود حساب آن را نمی کند.

این استاد حوزه علمیه قم، در بخش دیگری از سخنانش با بیان تذکرات اخلاقی به جوانان حاضر در جلسه ابراز داشت: شما باید سعی کنید در هر پست و مقامی که هستید مراقب اعمال خود باشید و اجازه ندهید مال ناپاک وارد زندگی شما شود. /924/پ202/ج



ارسال نظرات