۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۷۶۷۶۲۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

مسجد خاستگاه و محل تزاید هنر متعهد است

مسجد خاستگاه و محل تزاید هنر متعهد است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در آیین تودیع و معارفه روسای کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان گفت: مسجد خاستگاه و محل تزاید هنر متعهد است.

به گزارش خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، سید محمد حسین بلاغی در این نشست اظهار داشت: مسجد محل تزاید و تبلور فرهنگ و هنر دینی است و حضرت امام(ره) در منشور هنر انقلاب تعریف خاصی از هنر دارند و می فرمایند هنر اصیل، هنری است که نشان دهنده شرافت، عدالت و انصاف و برطرف کننده نقاط کور معضلات کشور و جهان و در هم کوبنده رذائل باشد و با این تعریف هنر اصیل متعهد از مسجد برمی‌خیزد.

وی افزود: حضور هنر در مسجد هم پیشینی است و هم پسینی به عبارتی پیشینی به این مفهوم که هنر هم در جهت جذب و اثرگذاری در مفاهیم دینی موثر است و پسینی به این مفهوم که اثرپذیری هنر از مسجد و دین حائز اهمیت است.

بلاغی تاکید کرد: اگر هنر و فرهنگ از دین و مسجد اثرپذیری داشته باشد مفهوم و هویت می‌یابد و جامعه را به سمت یک جامعه متعالی پیش می‌برد.

وی در ادامه از تلاشهای "مرتضی شفیعی" در طی مدیریت کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان تقدیر کرد و حضور حجت‌الاسلام احمد ذاکری به عنوان سرپرست جدید این نهاد را با توجه به سبقه‌ی فرهنگی،‌هنری و آموزشی ایشان منشاء خیر برای ایجاد زمینه فعالیت بیش از پیش کانونهای فرهنگی هنری مساجد برشمرد.

ارسال نظرات