۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۷۶۷۲۸۲
حجت الاسلام ذوعلم:

بیانیه گام دوم انقلاب یک فراخوان به اصالت انسان است

بیانیه گام دوم انقلاب یک فراخوان به اصالت انسان است
مسئول اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب با تاکید بر تفکر روی دلالت های تضمنی و التزامی بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار داشت: بیانیه یک تحلیل کلان ویک فراخوان به اصالت انسان و یک حقیقت از جوهره انقلاب و اسلام ناب محمدی(ص) است.

به گزارش خبرنگار  گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین على ذوعلم مسئول اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب درنشست حکمرانی اخلاقی از منظر مقام معظم رهبری الله که در دفتر انتشارات انقلاب اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به مهجوریت بیانیه گام دوم انقلاب بعد از گذشت شش سال، این بیانیه را یک متن وحدت آفرین، نجات بخش خواند که جذب حداکثری دارد.

مسئول اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب چند کار مهم در خصوص بیانیه گام دوم را یادآور شد و افزود: اندیشیدن درباره خود بیانیه و محتوای آن از اول تا آخر لازم است وبایستی درباره بیانیه بیندیشیم و روی دلالت های تضمنی و التزامی بیانیه فکر کنیم؛ بیانیه یک تحلیل کلان و واقع بینانه و یک فراخوان به اصالت انسان و یک حقیقت از جوهره انقلاب و اسلام ناب محمدی(ص) است.

حجت الاسلام و المسلمین ذوعلم بیانیه گام دوم انقلاب را پیمان نامه برای هم‌سویی برای کسانی که دل در گرو انقلاب دارند خواند و اظهار داشت: بیانیه گام دوم سند، قانون و فرمان نیست بلکه رهنامه بسوی ظهور حضرت ولی عصر(عج) است و کار اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب اقامه علمی، عینی و گفتمانی بیانیه گام دوم است.

وی با اشاره به قالب اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب که دارای ۸ اندیشکده به دلالت هشت توصیه رهبر معظم انقلاب است، گفت: هر اندیشکده ۳میز دارد و رسالت اول هر میز توجه به کل بیانیه گام دوم انقلاب است و هر عضوی از اندیشگاه باید دغدغه بیانیه را داشته باشد.

مسئول اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب رسالت با تاکید بر وجود زمینه تخاطب و انسجام اعضای اندیشگاه برای ایجاد یک حرکت جمعی، اظهار داشت: این کار مهم باید انجام شود و باید ارتباطات و تاثیر گذاری قوی انجام شود تا حرکت عمومی حاصل شود. 

حجت الاسلام و المسلمین ذوعلم اظهار داشت: برای تعریف جغرافیای بیانیه خود بیانیه به ما کمک خواهد کرد همانند نظریه نظام انقلابی که بسیار به حکمرانی اخلاقی نزدیک است، وجه تسمیه حکمرانی اخلاقی به این دلیل است که تمایز اساسی حکمرانی اسلامی و غیر اسلامی را بیان کند.

حجت الاسلام و المسلمین ذوعلم کار اصلی اندیشگاه بیانیه گام دوم را مطالبه دانست و اظهار داشت: مطالبه هوشمند به این معنا است که علاوه بر مطالبه، خط دهی نیز داشته باشد و همایش سال ۱۴۰۳ "جامعه پردازی، نظام انقلابی و حلقه ها میانی ایده ها و چالش ها و تجربه ها"  به طور خاص به غنای کار کمک می‌کند به همین جهت نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی با تاکید بر احصای موضوعات اهم در نشست حکمرانی اخلاقی از منظر مقام معظم رهبری، افزود: باید این موضوعات به اشتراک گذاشته شود و در شورای اندیشگاه مطرح شود‌ و سپس باید نظام مسائل و موضوعات استخراج شود و معین گردد با چه سناریو با چه ترفندی می‌توان به آن هدف رسید. 

ارسال نظرات