۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۷۶۷۲۰۴
امام جمعه دشتی:

چرا شهرستان دشتی از حق آلایندگی نفت و گاز بی‌نصیب مانده است؟

چرا شهرستان دشتی از حق آلایندگی نفت و گاز بی‌نصیب مانده است؟
حجت‌الاسلام زاهد دوست با انتقاد شدید از نادیده گرفتن آلایندگی شهرستان دشتی و پرداخت نکردن حق آلایندگی به وسیله سازمان حفاظت از محیط زیست، گفت: دادگستری و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برای جلوگیری از این حق مردم باید وارد عمل شوند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی زاهد دوست امام جمعه شهرستان دشتی از استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با موضوع کم لطفی به شهرستان دشتی در تخصیص اعتبارات آلایندگی گفت: سازمان حفاظت محیط زیست در این موضوع اعتبارات لازم را تخصیص نداده که موجب نارضایتی مردم بوده است.

امام جمعه دشتی با اشاره به کارخانه‌های دارای آلایندگی در استان بوشهر تصریح کرد: شهرستان دشتی از معدود شهرستان‌هایی است که از حق آلایندگی نفت و گاز در استان بوشهر بی‌نصیب بوده است.

وی با تشریح مفاد برنامه ششم توسعه و نظام نامه مسئولیت اجتماعی صنعت نفت گفت: عوارض آلایندگی حق شهرستان‌هایی است که از آلایندگی نفت و گاز ضرر می‌کنند.

حجت‌الاسلام زاهد دوست با اشاره به وجود پارس شمالی و بخشی از صنایع نفت و گاز در شهرستان دشتی تصریح کرد: ۴۵ معدن فعال شهرستان دلیل واضحی بر لزوم پرداخت حق الایندگی به وسیله سازمان حفاظت از محیط زیست به این شهرستان است.

امام جمعه دشتی با انتقاد شدید از اینکه همه شهرستان‌های مجاور شهرستان دشتی حق آلایندگی را دریافت می‌کنند گفت: سازمان محیط زیست آلایندگی را بر اساس کدام شاخص ارزیابی می‌کند؟ چگونه شهرستان دشتی هیچ نصیبی از حق آلایندگی ندارد؟

وی درباره مشکلات ایجاد شده به وسیله مجموعه‌های نفتی و گازی منطقه ابراز داشت: زیر ساخت‌های راه‌های شهرستان در حال از بین رفتن است، آلودگی هوا و مسائل دیگر زندگی را بر مردم سخت کرده و از حقوق اولیه‌ای که در قانون آمده بی‌بهره هستند.

حجت‌الاسلام زاهد دوست با تأکید بر اینکه 45 معدن فعال در این منطقه دریافت حق آلایندگی را برای این شهرستان ثابت می‌کند گفت: آیا از نظر سازمان محیط زیست، همه این شرکت‌ها سفید هستند و هیچ آلایندگی ندارند؟

امام جمعه دشتی با ابراز تعجب از اینکه سازمان حفاظت محیط زیست بجای تشخیص آلاینده بودن معادن و کارخانه‌های سیمان و آهک، چهار شهرداری شهرستان دشتی را آلاینده اعلام کرده است، اظهار داشت: از دادگستری استان می خواهم به این موضوع ورود پیدا کنند و حق مردم را سازمان حفاظت محیط زیست و صنعت نفت مطالبه کنند؛ نماینده مردم در مجلس نیز باید با جدیت پیگیر این تضییع حق مردم باشد.

ارسال نظرات