۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۷۶۷۱۹۳

اجلاسیه شهدای روحانی استان فارس برگزار شد

اجلاسیه شهدای روحانی استان فارس برگزار شد
اجلاسیه شهدای روحانی استان فارس صبح امروز با حضور پرشور طلاب و روحانیون استان و با سخنرانی آیت الله اراکی عضو شورای عالی حوزه علمیه در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، اجلاسیه شهدای روحانی استان فارس صبح امروز با حضور پرشور طلاب و روحانیون استان و با سخنرانی آیت الله اراکی عضو شورای عالی حوزه علمیه در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد.

اجلاسیه شهدای روحانی استان فارس برگزار شد

حجج اسلام والمسلمین دژکام نماینده ولی فقیه در فارس، محمودی مدیر حوزه فارس، افتخاری مدیر حوزه خواهران فارس، کلانتری تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع)، محمودی زاده مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه فجر فارس، بهرامی نسب رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون فارس و قانع مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در این اجلاسیه حضور داشتد.

اجلاسیه شهدای روحانی استان فارس برگزار شد

نماینده ولی فقیه در فارس در این اجلاسیه گفت: مکتب شهادت را از بزرگان دین خود آموخته ایم و این افتخار برای ما هست که همه ائمه ما شهید شده اند.

وی افزود: نقش علما در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک جایگاه ویژه ای است و باید این نقش ارزشمند تبیین گردد.

امام جمعه شیراز اظهار داشت: دشمن تلاش می کند مردم را  از حضور علما محروم و کاری کند که عالم دینی نقش اصلی خود را ایفا نکند.

وی افزود: این علما هستند که مکتب شهادت را ایجاد نموده اند و همین است که دشمنان سعی می کنند این جایگاه را مخدوش می کنند. 

حجت الاسلام والمسلمین دژکام اظهار داشت: علمای ما در طول تاریخ برای حفظ شریعت سر داده اند اما نگذاشته اند عمامه ها برود.

وی یادآور شد: جامعه به علم علما نیاز دارند و اگر جامعه ای شهید پرور می شود بخاطر پیش رو بودن روحانیت است و نمونه بارز آن شهید آیت الله دستغیب که در راه این مکتب تکه تکه شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: روحانیت افتخار داد در طول حیات علمی خودش هروقت لازم بوده عملا در میدان نشان داده و شهید تقدیم کرده است و این راه ادامه دارد.

 اجلاسیه شهدای روحانی استان فارس برگزار شد

ارسال نظرات