۰۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۷۶۶۷۶
فردا؛

همایش عاشورا حماسه جاوید در ارومیه برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش دانشجویی بررسی ابعاد مختلف قیام عاشورا تحت عنوان« عاشورا، حماسه جاوید» فردا در ارومیه برگزار می شود.
همايش
قاسم زاده علی، معاون فرهنگی بسیج دانشجویی آذربایجان غربی و دبیر اجرایی همایش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: نخستین همایش دانشجویی بررسی ابعاد مختلف قیام عاشورا تحت عنوان« عاشورا، حماسه جاوید» فردا در ارومیه برگزار می شود.

وی با بیان این که دبیرخانه این همایش 105 اثر رسیده بود که از این تعداد 100 اثر پذیرفته و 14 اثر به نیت چهارده معصوم (ع) برگزیده شدند،  افزود: برای برگزاری این همایش از اول ماه محرم الحرام فراخوان داده شده بود که فردا صبح با حضور 800 نفر از دانشجویان، اساتید و مسئولان استانی آغاز به کار می کند.

معاون فرهنگی بسیج دانشجویی آذربایجان غربی، هدف از برگزاری این همایش را ترویج فرهنگ عاشورا و تبیین اهداف و فلسفه آن برای نسل جوان و آگاهی بخشی در خصوص تحریفات و بدعتهای وارد شده به عزاداریها عنوان کرد و یادآور شد: «قیام عاشورا، ماهیت، ریشه‌های تاریخی»، «قیام عاشورا، تحریفات و بدعت‌ها»، «قیام عاشورا، تبلیغ و پایداری»، «قیام عاشورا، بصیرت و عبرت»، «قیام عاشورا، زن، کارکردها و الگوها»، «قیام عاشورا، انقلاب اسلامی، انتظار» و «قیام عاشورا، آذربایجان، سیر تاریخی عزاداری امام حسین (ع)» موضوعات فراخوان شده برای نگارش مقاله بود.

این مقام مسئول از انتشار مقالات برتر به صورت چکیده در کتابی با عنوان عاشورا، حماسه جاوید خبر داد و گفت: صاحبان 14 مقاله برگزیده ضمن دریافت تندیس همایش، از کمک هزینه سفر به خانه خدا، کربلای معلی، کمک سوریه و مشهد مقدس برخوردار می شوند.

گفتنی است، همایش «عاشورا، حماسه جاوید» از ساعت 9 صبح روز دوشنبه در محل سالن شهید چمران دانشگاه ارومیه برگزار می‌شود./936/پ202/ص
ارسال نظرات