۰۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۷۶۴۸۲
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد:

باید موانع و چالش‌های موجود در راه تحقق وحدت حوزه و دانشگاه برطرف شود

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد گفت: با هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه موانع و چالش های موجود در راه تحقق وحدت میان علم و دین رفع شود و با بررسی های کارشناسانه این دو بال برای رشد و کمال جامعه علمی به هم نزدیک شوند.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد بجنورد
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، دکتر فیروزنیا، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در آیین افتتاحیه همایش ملی نقش دین در تاریخ تحولات علم اظهار داشت: روایاتی که در اسلام به دانش اندوزی اشاره می کند قیدهای زمانی و مکانی را در راه کسب علم کنار می زند و باعث ظهور ابن سیناها و فارابی ها و بسیاری از مفاخر دیگر برای جامعه علمی و بشری می شود .

رئیس همایش نقش دین در تاریخ تحولات علم با اشاره به برخی از اشارات دانشمندان غربی در خصوص رویکرد علمی دین اظهار داشت غلبه اسلام در قرن هشتم در اروپا و اندلس بسیاری از مواهب علمی اسلام را به دنیای غرب وارد کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: با هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه موانع و چالش های موجود در راه تحقق وحدت میان علم و دین رفع شود و با بررسی های کارشناسانه این دو بال برای رشد و کمال جامعه علمی به هم نزدیک شوند.

دکتر فیروزنیا خاطر نشان کرد: نقش دین مبین اسلام و توصیه های آن برای علم اندوزی بر کسی پوشیده نیست و در تأکیدات ائمه اطهار علیهم السلام ، بسیاری از این اشارات به چشم می خورد./930/د102/ص
ارسال نظرات