۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۷۶۴۳۰۱
عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی:

هدف از اخلاق اسلامی، سعادت و قرب الهی است

هدف از اخلاق اسلامی، سعادت و قرب الهی است
حجت الاسلام احمدی با بیان این که امام رضا(ع) دین را از اخلاق جدا ندانسته و در گفتار و سیره ایشان بر این مسئله تصریح شده است، هدف از اخلاق اسلامی را سعادت و قرب الهی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین احمدی عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در اولین روز همایش ملی «اخلاق و تربیت در سیره و معارف رضوی» که صبح امروز در ساختمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی دفتر قم برگزار شد، با اشاره به این که هدف از اخلاق اسلامی تعالی بشری و سعادت و قرب الهی است اظهار داشت: رسیدن به هدفِ قرب الهی که ما می گوییم، معنای آن این است که همه چیز در درون آن وجود دارد؛ اما نه هرچیزی که بشر امروزی به آن عمل می کند؛ بلکه هر چیزی که در راستای رسیدن به سعادت بشر باشد.

وی افزود: قرب الهی به گونه ای نیست که لذت و آرامش در آن وجود ندارد؛ بلکه آرامش و لذت نیز در آن وجود دارد؛ ولی وجه تمایز آن این است که لذت و آرامش در چارچوب قرب الهی و در راستای سعادت بشری و انسانی است.

عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیان داشت: امام رضا علیه السلام دین را از اخلاق جدا ندانسته و در گفتار و سیره ایشان بر این مسئله تصریح شده است و افرادی که اخلاق را رعایت نمی کنند مورد مذمت ایشان قرار گرفته اند.

حجت الاسلام احمدی افزود: امام رضا علیه السلام حق مداری و مدارا را در همه عرصه های زندگی خود رعایت کرد و آن را امری لازم و ضروری می دانستند و به همین خاطر، عملکردهای  با اخلاق و همراه با مدارا مورد پسند ایشان قرار می گرفت.

ارسال نظرات