۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۷۶۲۷۲۵
دبیر کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل تشریح کرد؛

برنامه‌ها و اهداف کانون خدمت رضوی شهرستان آران و بیدگل

برنامه‌ها و اهداف کانون خدمت رضوی شهرستان آران و بیدگل
اصفهان- آذرباد گفت: روش خدمت کانون‌های عمومی خدمت مردم محور است و مردم هر محل نیاز‌های محل خود را می‌شناسند و از محل کمک‌های مردم به مردم با حفظ عزت و کرامت خدمات می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، عباس آذرباد پیش از ظهر امروز به مناسبت روز خبرنگار در نشست خبری با خبرنگاران با تسلیت ایام محرم و شهید اسماعیل هنیه، گفت: خبرنگاران و رسانه آینه نمای خدمتی هستید که به نام و به نیت امام مهربانی‌ها ار منطقه شهرستان آران و بیدگل جاری و ساری است.

وی به چگونگی خدمت رضوی و برنامه‌ها و اهداف کانون خدمت رضوی شهرستان آران و بیدگل اشاره کرد و گفت: در حکم تولیت رهبری برای آیت الله رئیسی که به منشور خدمت مشهور شد تأکید شده خدمت از دایره حرم خارج و در سراسر ایران جاری و ساری شود.

به گفته وی با این ایده رهبری امروز مرز‌های حرم و گستره آن سراسر کشور را فرا گرفته است و از ۱۹۲ خدمت در حرم علی ابن موسی الرضا (ع)، همین تعداد خدمات در اکثر شهرستان‌ها و شهر‌ها و روستا‌های کشور ارائه می‌شود.

آذرباد با گرامیداشت یاد و خاطره سید الشهدا خدمت آیت الله رئیسی و تعبیر رهبر معظم انقلاب از شهید رئیسی به عنوان خادم الرضا(ع) اظهار داشت: شهید آیت الله رئیسی به عنوان بابای خادمیاری و خدمت رضوی و بنیانگزار این امر خیر بود که به نیت و به نام امام مهربانی امروز شاهد دستاورد‌های زیاد آن در جامعه و شهرستان و سراسر کشور هستیم.

به گفته وی هر خدمتی در کانون‌های خدمات رضوی در سراسر کشور انجام شود به عنوان صدقه جاریه برای شهید خدمت و خادم الرضا(ع) آیت الله رئیسی منظور می‌شود.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان آران و بیدگل گفت: آثار و دستاورد‌های فکر و اندیشه نورانی و رهنورد‌های رهبر معظم انقلاب و همچنین اندیشه شهید آیت الله رئیسی در شهرستان آران و بیدگل سبب شد تا در دهه کرامت امسال بیش از ۸۰ عنوان برنامه با محوریت عمدتا خانواده و فرهنگی برگزار شود.

آذرباد گفت: بعد از دهه کرامت نیز بیش از ۶۰ عنوان برنامه با محوریت فرهنگی، آموزشی، مشاوره و روانشناسی با رویکرد کودکان، نوجوانان، دختران، پسران، مادران و آموزش‌های حوزه مادر و کودک و آموزش حوزه خانواده در شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

وی با بیان اینکه دو نوع خدمت عمومی از سوی کانون‌های خدمت رضوی در شهرستان آران و بیدگل ارائه می‌شود، افزود: خدمات عمومی شامل انواع و اقسام کمک‌هایی است که از محل کمک مردم به مردم از جمله بسته‌های معیشتی، غذا، کمک‌های مالی و گره گشایی از مردم توسط کانون‌های عمومی است که در شهرستان آران و بیدگل، منطقه کویرات و منطقه سفید شهر در مجموع ۱۱ کانون عمومی فعال است که هر یک از آنها تعدادی از محلات شهر را تحت پوشش خود دارند.

آذرباد ادامه داد: روش خدمت کانون‌های عمومی خدمت مردم محور است و مردم هر محل نیاز‌های محل خود را می‌شناسند و از محل کمک‌های مردم به مردم با حفظ عزت و کرامت خدمات می‌دهند.

وی افزود: کانون‌های خدمت رضوی دارای ویژگی‌هایی است از جمله ارتباط مستقیم با بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) و آستان قدس و به شکرانه خدمتی که در شهرستان ارائه می‌شود افتخار کشیک حرم علی ابن موسی الرضا(ع) را هم دارند و رایحه بهشتی را در قطعه‌ای از بهشت دریافت و بعد از بازگشت به شهر خود این ارتباط ملکوتی را در ادامه دارد.

به گفته وی ساختار شبکه رضوی در کانون‌های عمومی و تخصصی دارای اهداف و برنامه است و قرار است ابتدا به خانواده رضوی تبدیل شود برای این مهم ویژگی‌های یک خانواده رضوی را ابتدا در خانواده خادمیاران ساری و جاری می‌شود تا در ادامه بعنوان الگوی خانواده رضوی در محله رضوی، شهر رضوی و در نهایت به جامعه رضوی تبدیل و مقدمه‌ای برای ظهور امام زمان(عج) باشد.

آذرباد با بیان اینکه فعالیت‌ها کاملا مردمی و بودجه‌ای از آستان قدس اختصاص داده نمی‌شود اظهار داشت: از هیچ نهاد دولتی و ارگانی حمایت و پشتیبانی مالی نمی‌شویم و کار‌های شبکه رضوی مردمی و برای مردم است.

به گفته وی شبکه رضوی دارای ساختار و نظم انضباط است و تلاش می‌شود تا نیاز‌های فرهنگی و اجتماعی و تربیتی را برای سنین مختلف با رویکرد کودکان و نوجوانان برآورده کند.

وی با بیان اینکه در بخش کودکان و نوجوانان طرحی به نام سفیران رضوی از مقاطع مختلف تحصیلی و رده سنی دختران و پسران در شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۲۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی جذب شدند، افزود: این تعداد دانش آموزان تحت عنوان سفیران رضوی برای اجرای برنامه‌های چهارشنبه‌های امام رضایی جذب این شبکه شوند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان آران و بیدگل از جذب بیش از ۱۰ درصد دانش آموزان دختر و پسر شهرستان آران و بیدگل به طرح سفیران رضوی خبر داد و اظهار داشت: این تعداد بیش از دو برابر پیش بینی‌های انجام شده بود.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم به مناسبت روز خبرنگار از محمد ملک آبادی خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان از سوی کانون خدمت رضوی شهرستان آران و بیدگل تقدیر و تجلیل شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات