۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۷۶۲۶۷۸

تشییع باشکوه شهید هنیه در تهران + فیلم

تشییع باشکوه شهید هنیه در تهران + فیلم
مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس از محل دانشگاه تهران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم تشییع پیکر پاک مجاهد برجسته امت اسلام و شهید قدس و فلسطین، شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و محافظ ایشان با حضور پرشکوه مردم و مسئولین لشکری و کشوری، صبح امروز از محل دانشگاه تهران آغاز شد.

حضرت آیت‌الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دقایقی قبل بر پیکر این شهید برجسته مقاومت فلسطین اقامه نماز کردند.

در این مراسم بسیاری از شخصیت های لشکری و کشوری، علما و فضلای حوزه و اساتید دانشگاه ها و دانشجویان حضور چشمگیر و پررنگی دارند.

هر لحظه مردم فوج فوج به خیل عظیم جمعیت افزوده می شود و حاضران با مشت های گره زده شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «تسلیت تسلیت» سر می دهند و خواستار انتقامی سخت از آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

تعداد بازدید : 6

مردم ایران اسلامی در این مراسم یکصدا فریاد انتقام و خونخواهی جنایت رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن مهمان رسمی خود سر داده و از مسئولان نظامی خواستار برخورد و انتقام بازدارنده و پرحجم از رژیم خونخوار و جنایتکار صهیونیستی شدند. 

مردم ولایتمدار و شهیدپرور تهران در پایتخت ام القرای جهان اسلام از طیف های گوناگون از زن و مرد و پیر و جوان آمده اند تا خلق صحنه هایی از پیوند ناگسستنی مردم ایران با مردم فلسطین را این بار در روز وداع با رهبران اصلی فلسطین را به نمایش گذارند.

آغاز مراسم تشییع شهید هنیه در تهران

تشییع پیکر این شهید سرافراز از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی تا چهار راه نواب برگزار خواهد شد. پس از آیین تشییع پیکر شهید هنیه برای خاکسپاری به قطر انتقال داده خواهد شد.

در ابتدای این مراسم محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنانی به ذکر خاطراتی از شهید هنیه و اوضاع منطقه و فلسطین پرداخت.

وی افزود: ما شاهد آن هستیم که فرهنگ قرآنی، موجودیت و فلسفه وجودی رژیم صهیونیستی را به خطر انداخته و نابودی آن را در چشم همه جهانیان اعم از دوستان فلسطین و در مقابل همه حامیان رژیم صهیونیستی همه اصل وجود این رژیم را می‌بینند که در راه انحطاط و نابودی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز این حادثه برای ما بسیار حادثه تلخی است ولی بدانید که همه این بمباران‌ها در غزه که زنان و کودکان را به شهادت می‌رسانند، همه جنایت‌ها و اقدامات تروریستی که حاکمیتی آن را انجام می‌دهد و همه کشتارهایی که رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد از سر عجز، ناتوانی و عکس‌العمل رزمندگان و جبهه مقاومت در میدان نبرد است چون توان مقابله و مبارزه در میدان را ندارد به این شکل عکس العمل نشان می‌دهد.

گفتنی است، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان به ایران سفر کرده بود، بامداد چهارشنبه 10 مردادماه در محل اقامتش در تهران ترور شد و به همراه یکی از محافظینش به شهادت رسید.

 

 

سعید چراغی
ارسال نظرات