۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۷۶۱۵۴۸
آیت الله میرباقری:

صدقه و زکات طرح تطهیر امت است

صدقه و زکات طرح تطهیر امت است
سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه مالی که به فقیر داده شده با دست خداوند رسیده، تصریح کرد: صدقه و زکات در بنای دولت اسلامی مانند مالیات نیست و طرح تطهیر امت است، کسی که زکات می‌دهد به دست خداوند می‌رسد و واسطه بین زکات و صدقه خداوند است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله میرباقری شب ششم ماه محرم در شبستان امام خمینی (ره) حرم فاطمه معصومه سلام الله علیها ضمن بیان اینکه در سوره برائت خدای متعال به پیامبر (ص) ماموریت می‌دهد امت را بسازد و دین خدا را بر همه غالب کند، اظهار داشت: آن روز کسی فکر نمی‌کرد پیامبر (ص) طرح بزرگی داشته باشد و اکنون بعد گذشت ۱۴۰۰ سال معلوم شد که حضرت چه کاری انجام داده است.

آیت الله میرباقری با تاکید براینکه غیر موحدین می‌خواهند بت‌های آنها پرستیده شود ولی اراده خداوند این است که دین اسلام غلبه کند، گفت: قرآن می‌فرماید با پیامبر (ص) حرکت کنید و همه امکانات را به کمک پیامبر (ص) بیاورید.

وی با اشاره به اینکه انسان‌های اطراف پیامبر (ص) چند دسته اند، افزود: یک دسته سابقون بودند که حضرت را در مدینه کمک کردند و دسته دوم جزء سابقون نیستند ولی پا جای سابقون گذاشتند و به دنبال پیش قراولان خوب پیش رفتند؛ سابقون چراغ راه و مانند راهنمای میدان هستند و دارای درجاتی هستند، خداوند از آنها راضی است و به فوز عظیم رسیدند.

عده‌ای در کنار پیامبر (ص) به ظاهر مسلمان بودند

سخنران حرم بانوی کرامت در بخش دیگری از سخنان خود عده‌ای در کنار پیامبر (ص) را به ظاهر مسلمان دانست و گفت: این عده پیروزی پیامبر (ص) را قبول نداشتند و گفتند انبیاء کارشان به جایی نمی‌رسد و کار خود را پیش می‌بردند؛ عده‌ای منافق خیلی پیچیده در مدینه بودند که حتی رئیس امت نمی‌تواند آنها را بشناسد مگر اینکه خداوند آنها را بشناساند.

آیت الله میرباقری با تاکید براینکه خداوند مکرر می‌فرماید "و ما انتم بمعجزین" اضافه کرد: دشمنان اسلام مانند خار و خاشاکی هستند که خداوند در سه مرحله آنها را عذاب خواهد کرد؛ عده‌ای دوست دارند با پیامبر (ص) راه بروند، اما نقطه ضعف دارند، منکر خطای خود نیستند و کار خوب و بد را با هم قاطی می‌کنند و هرگاه خطای بزرگی انجام می‌دهند توبه می‌کنند.

صدقه و زکات طرح تطهیر امت است

وی محور وحدت را امام حسین علیه السلام خواند و گفت: عمل ما، نیت، خواب، خوراک و تجارت ما آن جوری نیست که حضرت (ع) گفتند؛ پیامبر (ص) از پدر و مادر مهربان‌تر است ولی عده‌ای در جنگ پیامبر (ص) را تنها گذاشتند و خطای بزرگی مرتکب شدند و خداوند وعده مغفرت به آنها داده است و با مغفرت خاص با آنها برخورد و راه تطهیر آنها را بیان می‌کند.

صدقه و صلوات پیامبر(ص)؛ مسیر تطهیر نادمان

سخنران حرم بانوی کرامت با اشاره به اینکه عده‌ای در جنگ احد فرار کردند ولی خطا را بر عهده پیامبر (ص) انداختند، اظهار داشت: مسیر تطهیر نادمان این است که پیامبر (ص) از آنها صدقه بگیرد و علاوه بر گرفتن صدقه پیامبر (ص) برای آنها صلوات بفرستد که مایه آرامش آنها خواهد بود.

آیت الله میرباقری با تاکید براینکه زکات رشد می‌آورد و ربا رشد را از بین می‌برد، ابراز کرد: امام باید کم و کسر امت را برطرف کند و صدقه می‌گیرد تا پاک شوند؛ هر کس اموالی نزد امام (ع) بیاورد و خیال کند امام به آن مال نیاز و احتیاج دارد مشرک است؛ زکاتی که بدست پیامبر (ص) می‌رسد باعث پاک شدن است به این دلیل که دست پیامبر (ص) دست خداوند است و قبول خداوند شما را تطهیر می‌کند.

سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه مالی که به فقیر داده شده با دست خداوند رسیده، تصریح کرد: صدقه و زکات در بنای دولت اسلامی مانند مالیات نیست و طرح تطهیر امت است، کسی که زکات می‌دهد به دست خداوند می‌رسد و واسطه بین زکات و صدقه خداوند است و شرافت و کرامت محفوظ است، کسی که زکات می‌دهد و می‌گیرد باید دست خود را ببوسد.

وی صدقه و زکات را باعث تطهیر اموال دانست و تاکید کرد: اموال کسی با مالیات دادن تطهیر نمی‌شود، ندای "هل من ناصر ینصرنی" امام حسین علیه السلام به دلیل احتیاج نبود، بلکه وعده‌ای برای نشستن سر سفره خداوند است.

آیت الله میرباقری در پایان با بیان اینکه خداوند، رسول و مومنین اعمال انسان را می‌بینند، گفت: هرگاه چشمی انسان را ببیند و بزرگی در مجلس باشد انسان خود را جمع و جور می‌کند و مراقب اعمال خود است؛ مومن از بیشترین چیزی که ضربه می‌خورد غضب است و بیشترین چیزی که جلوی غضب را می‌گیرد توجه به حضور در محضر خداوند است.

ارسال نظرات