۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۷۶۱۳۳۴
آیت الله میرباقری:

روزیِ «سابقون» شهادت است

روزیِ «سابقون» شهادت است
سخنران بانوی کرامت با بیان اینکه بهشت فضل الهی مخصوص اهل بلاست، گفت: در مسیر حرکت سختی‌هایی است که اصلا نگران نباشید و مانند آیت الله رئیسی و سردار سلیمانی در این مسیر گام بردارید.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله میرباقری در محفل شب سوم محرم حرم فاطمه معصومه سلام الله علیها با اشاره به دسته بندی انسان‌ها در اواخر سوره برائت، اظهار داشت: وقتی حضرت رسول(ص) تصمیم گرفتند دنیا را از وجود کفار پاک کنند عده‌ای در کنار حضرت "سابقون الاولون" بودند و عده‌ای جزء تابعین قرار داشتند که خداوند به هر دو گروه وعده بهشت دادند.

سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه کسانی که اهل بلا هستند سفرشان از متن بلا است و به مقام رضای الهی خواهند رسید، گفت: در روایات آخرین درجه یقین، اولین درجه رضا است و مقام رضوان الهی که در روایات آمده متعلق به خواص بهشتیان است؛ رضایت و محبت خداوند از همه مقامات بهشت بالاتر است و "رضی الله عنه" مقام رضوان و "رضوا عنه" مقام رضا است.

نهری از ولایت امیرالمومنین در بهشت جاری است

وی ضمن بیان اینکه خداوند بهشت متقین را در سوره "محمد" بیان کرده است، افزود: نهری از آستان و ولایت امیرالمومنین علیه السلام در بهشت جاری است و نهر خمر از علوم اهل بیت علیهم السلام جاری می‌شود و شیعیان وقتی از معارف اهل بیت علیهم السلام سیراب می‌شوند غرق در لذت می‌شوند.

آیت الله میرباقری با تاکید براینکه فوز عظیم، مقام خاصی است که اهل رضا به آن می‌رسند و مقام رضوان الله از همه مقام‌ها بالاتر است، تصریح کرد: این مقام مخصوص کسانی است که به خاطر محبت الهی عبادت می‌کنند؛ شش آیه اول سوره حدید حضرت حق را معرفی می کند و بعد می‌فرماید "آمنوا بالله و بالرسول" و همه امکانات را در کنار پیامبر خرج کنید و اهل قرض الحسنه باشید.

مانند آیت الله رئیسی و سردار سلیمانی از

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه افزود: فتنه "حیات الدنیا" نمی‌گذارد این کار‌ها انجام شود و زینت و تکاثر در اموال و اولاد مانع انجام اعمال صالح است و جوانی که بخواهد در این تمدن مادی از حرم حضرت زینب سلام الله علیها در سوریه دفاع کند با خیلی سختی های "حیات الدنیا" مواجه است.

حیاتی که شیطان درست می‌کند باطنش جهنم است

وی ضمن بیان اینکه حیات دنیا طبق بیان قرآن کریم، لهو، لعب، زینت، تفاخر و تکاثر در اموال است، اظهار داشت: کسی که بخواهد به امام حسین علیه السلام برسد باید از وسط دنیا عبور کند، تمام دنیا مانند باران بهاری است و مومن پشت این بارش رویش را می‌بیند؛ ولی کافر فریفته باران می‌شود و حیاتی که شیطان درست می‌کند باطنش جهنم است.

آیت الله میرباقری در بخش دیگری از سخنان خود بهشت فضل الهی را مخصوص سابقون دانست و افزود: در مسیر حرکت سختی‌هایی است که اصلا نباید نگران باشید و بدانید قبل ازاینکه این بلا به شما برسد در کتاب الهی ثبت شده است.

وی در پایان با تاکید براینکه فقط سابقون عاشورا را درک می‌کنند، گفت: در مسیر دنیا اسیر سختی‌های دنیا نشوید و مانند سردار سلیمانی‌ها و آیت الله رئیسی‌های در این مسیر گام بردارید و بدانید رزق و روزی همه آنها که جزء سابقون هستند، شهادت است.

ارسال نظرات