۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۷۶۱۹۹۶

گزارشی از واکنش ها به حمله اسرائیل به بندر الحدیده یمن

گزارشی از واکنش ها به حمله اسرائیل به بندر الحدیده یمن
عصر دیروز رسانه های خبری از حمله سنگین هوایی به بندر الحدیده در غرب یمن خبر دادند که در پی آن آتش سوزی گسترده ای رخ داد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، دیروز ۳۰ تير ۱۴۰۳ رسانه های خبری از حمله سنگین هوایی به بندر الحدیده در غرب یمن خبر دادند که در پی آن آتش سوزی گسترده ای رخ داده است.

بر اساس این گزارش، این تجاوز رژیم صهیونیستی، چند شهید و زخمی به جا گذاشت. وزارت بهداشت یمن نیز از سوختگی شدید برخی از شهروندان یمنی در جریان تجاوز ارتش اسرائیل به بندر الحدیده یمن خبر داد.

آماده باش پدافند رژیم صهیونیستی از ترس تلافی ارتش یمن

 روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت نوشت دستور آماده باش با سامانه‌های پدافندی اسرائیل داده شده است.

مشارکت 20 هواپیمای جنگنده و سوخت رسان اسرائیلی در حمله به بندر الحدیده یمن

اسرائیل هیوم اعلام کرد 20 جنگنده ارتش اسرائیل در حمله به بندر الحدیده یمن مشارکت داشته اند که برخی از آنها اقدام به سوخت رسانی به سایر جنگنده های مهاجم کرده اند.

حمله اسرائیل به بندر الحدیده با مشارکت 13 جنگنده ساخت آمریکا

 برخی از منابع صهیونیستی مدعی شدند نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در حمله به بندر الحدیده یمن از 8 جنگنده اف-35 و پنج جنگنده اف-16 استفاده کرده است.

یمن , الحدیده , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

نیویورک تایمز: اسرائیل به تنهایی حمله به یمن را انجام داده است

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از چهار مقام آمریکایی مدعی شد که اسرائیل در حمله روز شنبه به یمن به تنهایی و بدون دخالت نظامی آمریکا عمل کرده است.

«دانا استرول»، مقام سیاسی سابق وزارت دفاع آمریکا به این روزنامه گفت: اسرائیل با هدف قرار دادن این شهر بندری مهم این نشانه را ارسال کرد که می‌خواهد تنش‌ها را افزایش دهد و یک منطقه مهم برای واردات کالاهای بازرگانی و واردات بشردوستانه را هدف قرار دهد.

مشارکت آمریکا و انگلیس در حمله رژیم صهیونیستی به یمن

منابع خبری هم گزارش دادند که آمریکا و انگلیس هم در این تجاوز رژیم صهیونیستی به یمن مشارکت داشتند.

اعضای کابینه نتانیاهو از حمله به الحدیده یمن باخبر بودند

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد اعضای کابینه رژیم صهیونیستی 45 دقیقه پیش از آغاز حمله به بندر الحدیده از این عملیات مطلع شده و با اجرای آن موافقت کردند.

ارتش اسرائیل مسئولیت حمله به بندر الحدیده را برعهده گرفت

ارتش اسرائیل به صورت رسمی با قبول مسئولیت حمله به بندر الحدیده یمن اعلام کرد حملات ما به بندر الحدیده پاسخی به صدها حمله ماه‌های اخیر به اسرائیل بوده است.

تهدید مقام یمنی به انتقام قاطعانه از اسرائیل و آمریکا

معاون وزیر رسانه دولت یمن اعلام کرد واکنش ما به آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها قاطعانه خواهد بود.

نیروهای مسلح یمن هم اعلام کرد به شدید ترین و قوی ترین شکل به این حمله ددمنشانه صهیونیستی-آمریکایی پاسخ خواهیم داد.

واکنش مقام ارشد حماس به حمله رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده یمن

عزت الرشق، از رهبران جنبش حماس در واکنش به حمله ددمنشانه ارتش رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده یمن اظهار داشت: یمن و مردم آن و در راس آن برادرانمان در انصارالله هزینه مواضع شرافتمندانه و عزتمندانه خود در دفاع از فلسطینی را می پردازند.

 
بیانیه نیروهای مسلح یمن درباره تجاوز اسرائیل به الحدیده

 

بیانیه نیروهای مسلح یمن درباره تجاوز اسرائیل به الحدیده

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: دشمن اسرائیلی تهاجم وحشیانه‌ای به استان الحُدیده انجام داد که در اثر آن، بندر الحدیده (مرکز استان) نیروگاه برق و مخازن سوخت این شهر ساحلی هدف قرار گرفت که همگی اهداف غیرنظامی هستند.

وی افزود نیروهای مسلح یمن به این تجاوز آشکار پاسخ خواهند داد و با استعانت از خداوند متعال در ضربه زدن به اهداف حیاتی دشمن اسرائیل دریغ نخواهند کرد.

سریع گفت نیروهای مسلح تحت منویات رهبری مومن و همه اقشار ملت یمن تا زمان تداوم توقف جنگ و رفع محاصره از عملیات نصرت و یاری به برادرانشان در غزه دست برنخواهند داشت.

در حمله هوایی رژیم اسرائیل به بندر الحدیده در غرب یمن بنا به آخرین آمار، 17 تن شهید و 85 تن دیگر زخمی شدند.

ایران حمله اسرائیل به بندر الحدیده یمن را به‌شدت محکوم کرد

 ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه حملات رژیم صهیونیستی به تأسیسات بندر الحدیده یمن را به شدت محکوم کرد و افزود مردم مظلوم اما مقتدر یمن تاوان حمایت شرافتمندانه خود از شهروندان و زنان و کودکان بی‌گناه غزه را می‌دهند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه این حملات را که منجر به تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی بندر الحدیده و شهادت و جراحت جمعی از مردم یمن شد، بیان‌گر خوی تجاوزکارانه رژیم کودک‌کُش اسرائیل توصیف کرد و نسبت به خطر تشدید تنش و گسترش آتش جنگ در منطقه‌ در نتیجه ماجراجویی های خطرناک صهیونیست‌ها هشدار داد.

کنعانی تداوم کشتار و محاصره همه جانبه ساکنان بی‌دفاع نوار غزه را ریشه اصلی تنش‌های جاری در منطقه دانست و افزود تا وقتی که تجاوزات رژیم صهیونیستی در فلسطین به ویژه باریکه غزه ادامه دارد، آرامش به منطقه بازنخواهد گشت.

کنعانی رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم از جمله دولت آمریکا را مسئول مستقیم پیامدهای خطرناک و غیرقابل پیش‌بینی تداوم جنایات در غزه و نیز حملات ماجراجویانه به یمن دانست. 

سخنگوی وزارت امور خارجه از خداوند برای شهدای حملات امروز به بندر الحدیده یمن علو درجات و برای خانواده‌های آنها صبر و شکیبایی و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت نمود.

هشدار مقاومت فلسطین به اشغالگران بعد از تجاوز به یمن

هشدار مقاومت فلسطین به اشغالگران بعد از تجاوز به یمن

در ادامه واکنش‌ها به حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده یمن، کمیته‌های مقاومت فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که تجاوز صهیونیست‌ها به یمن، تجاوز به همه مولفه‌های امت اسلامی است.

در این بیانیه تاکید شده است: تجاوز جنایتکارانه رژیم اشغالگر به یمن، هرگز اراده ملت این کشور و نیروهای مسلح آن در ادامه حمایت از ملت فلسطین و مقاومت شجاع آن در نوار غزه را نخواهد شکست.

کمیته‌های مقاومت فلسطین تصریح کرد: بعد از عملیات قهرمانانه یمنی‌ها با پهپاد «یافا» در قلب تل‌آویو که هیبت پوشالی رژیم اشغالگر را در هم کوبید و نابود کرد، این حمله وحشیانه به ملت یمن هرگز نمی‌تواند چهره شکست خورده، ضعیف و ذلیل این رژیم را ترمیم کند.

اشغالگران منتظر ضربات بیشتر باشند

جنبش المجاهدین نیز به نوبه خود با صدور بیانیه‌ای در همین زمینه اعلام کرد: تجاوزات جدید رژیم صهیونیستی به یمن، در چهارچوب ادامه تجاوزات مستمر حامیان رژیم اشغالگر، به این کشور و با هدف وادار کردن یمنی‌ها به عقب نشینی از موضع شرافتمندانه خود در حمایت از فلسطین است.

در ادامه این بیانیه آمده است: این تجاوز وحشیانه دشمن صهیونیستی به یمن، بعد از شکست و ناتوانی نهادهای نظامی و اطلاعاتی رژیم اشغالگر در برابر عملیات‌های رزمندگان یمنی است؛ به ویژه عملیات قهرمانانه‌ای که اخیرا یمنی‌ها در قلب تل آویو انجام دادند و اشغالگران را در هم کوبیدند.

این جنبش با قدردانی از موضع شرافتمندانه و استوار یمنی‌ها در حمایت از مردم فلسطین در نوار غزه با وجود همه توطئه‌ها و تجاوزات بین‌المللی ضد یمن، تاکید کرد: رژیم فاشیستی صهیونیستی قادر به ترمیم وجهه شکست خورده خود بعد از دریافت ضربات سنگین از مقاومت فلسطین و نیروهای یمنی و سایر گروه‌های محور مقاومت نیست و اشغالگران باید منتظر ضربات بیشتری باشند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم در بیانیه‌ای به همین منظور، تجاوز وحشیانه صهیونیست‌ها به بندر الحدیده یمن را به شدت محکوم و تاکید کرد: این جنایت اشغالگران بیانگر خطری برای همه ملت‌های امت عربی و اسلامی است.

جهاد اسلامی افزود: این تجاوز صهیونیست‌ها به یمن، بدون حمایت آشکار غرب و در راس آن آمریکا و انگلیس انجام نمی‌شد.

جنبش جهاد اسلامی همچنین کشورهایی را که به جنگنده‌های متجاوز رژیم صهیونیستی برای انجام این جنایت اجازه عبور از حریم هوایی خود داده‌اند، به شدت محکوم و اعلام کرد که این وحشی‌گری‌های صهیونیست‌ها هرگز نمی‌تواند مردم یمن را از موضع قاطع خود در حمایت از مردم و آرمان فلسطین منصرف کند.

م/

 واکنش سازمان ملل به تجاوز اسرائیل به یمن: خویشتنداری کنید!

گوترش «عمیقاً از گزارش‌ها مبنی بر حملات هوایی اوایل امروز در و اطراف بندر الحدیده در یمن نگران است» این‌ها جملاتی است که در بیانیه سخنگوی دبیرکل سازمان ملل که بر روی وب‌سایت سازمان ملل قرار گرفته، آمده است.طبق گزارش راشاتودی، آنتونیو گوترش خواستار توقف حملات علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی شد و از تمامی طرف‌ها درخواست کرد که پس از حمله هوایی صهیونیست‌ها به بندر الحدیده خویشتنداری کنند.
 
در بیانیه سازمان ملل درباره تجاوز رژیم صهونیستی تأکید شده است: «گزارش‌های اولیه نشان از تعداد تلفات و زخمی شدن بیش از 80 نفر شده است و خسارات چشمگیری به زیرساخت نظامی واردشده است. دبیرکل از تمامی طرف‌های درگیر می‌خواهد که از حملاتی که می‌تواند به غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی آسیب بزند، خودداری کنند».در پی حمله رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده یمن، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله علی القحوم نیز طی بیانیه‌ای گفت که «به صهیونیست‌ها می‌گوییم که زیاد خوشحال نباشید، پاسخ یمن در پیش است و دردناک و شدید خواهد بود؛ شما هرگز از مجازات در امان نخواهید بود و پشیمان و گریان خواهید شد و فریادتان بلند خواهد شد».
م/

 رسانه‌ها: اسرائیل برای پاسخ یمنی‌ها آماده می‌شود

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که اسرائیل خود را برای پاسخ یمنی‌ها به حمله امروز به الحدیده آماده می‌کند.«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن امروز شنبه گفت که حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به الحدیده یمن که در جریان آن، انبارهای نفت و نیروگاههای برق هدف قرار گرفت، با هدف افزایش مشکلات مردم یمن انجام شد.
 
وی همچنین تأکید کرد که چنین حملاتی، فقط باعث خواهد شد که ملت و نیروهای مسلح یمن، در حمایت از مردم غزه، مصمم‌تر شوند و دامنه حمایتهای خود را افزایش دهند.ساعتی پیش بود که پایگاه خبری آکسیوس اعلام کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حملاتی را علیه یمن انجام داده‌اند.
 
این پایگاه خبری به نقل از یک مقام آمریکایی اضافه کرد: حمله جنگنده‌های اسرائیل به یمن در پاسخ به حمله پهپادی حوثی‌ها به تل‌آویو بوده است».
 
المیادین هم گزارش داد که اسرائیل با استفاده از اف-35 این حملات را انجام داده و طی آن، مخازن سوخت در بندر الحدیده هدف قرار داده شده‌اند.
 
2 عملیات تلافی‌جویانه ارتش یمن علیه آمریکا و رژیم اسرائیل

۲ عملیات تلافی‌جویانه ارتش یمن علیه آمریکا و رژیم اسرائیل

سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز یکشنبه اعلام کرد: نیروهای مسلح یمن در یک عملیات منحصر به فرد با چند موشک اهداف مهمی را در ام‌الرشراش (ایلات) هدف قرار داد و موشک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کردند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: عملیات دیگری با مشارکت نیروی دریایی، نیروی هوایی و موشکی یمن انجام شد و کشتی آمریکایی «بومبا» را در دریای سرخ هدف قرار داد.

در بیانیه نیروهای مسلح یمن آمده است: این عملیات مشترک با موشک‌های بالستیک و پهپاد انجام شده است و موشک‌ها به‌لطف خدا به کشتی آمریکا اصابت کردند.

نیروهای مسلح یمن بر حق کامل این کشور برای دفاع از خود در برابر تجاوزات آمریکا ـ انگلیس و تجاوز رژیم اسرائیل تأکید کرد. سرتیپ یحیی سریع همچنین تأکید کرد که یمن از موضع قاطع خود در دفاع از ملت فلسطین در برابر تجاوز رژیم اسرائیل عقب‌نشینی نخواهد کرد.

این مقام نظامی یمن همچنین گفت: عملیات دریایی این کشور علیه کشتی‌های اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی یا کشتی‌هایی که عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند تا زمانی که تجاوزات به غزه پایان نیابد، متوقف نخواهد شد.

در بیانیه نیروهای مسلح آمده است: پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به یمن، حتمی و بزرگ خواهد بود.

ارسال نظرات