۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۷۶۲۰۱۵
استاد حوزه علمیه:

تعظیم شعائر اهل بیت از وظایف مهم امروز ماست

تعظیم شعائر اهل بیت از وظایف مهم امروز ماست
اصفهان - حجت الاسلام کاظمی علوی یکی از وظایف ما نسبت به اهل بیت تعظیم شعائر آنها است، گفت: تعظیم و تکریم، مودت و محبت اهل بیت(ع) وظیفه همگانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید حسین کاظمی علوی صبح امروز در نخستین روز از مراسم پر فیض زیارت عاشورا که در خانه تاریخی آل یاسین برگزار شد، گفت: تعظیم و تکریم، مودت و محبت اهل بیت(ع) وظیفه همگانی است.

وی یکی از نمونه‌های تعظیم و تکریم اهل بیت(ع) را برگزاری مجالس عزاداری امام حسین(ع) دانست و افزود: کسب محبت و مودت در مجالس عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) است.

حجت الاسلام کاظمی شرکت در مجالس عزای سیدالشهدا(ع) را مصداق مودّت اهل‌بیت(ع) دانست و ابراز داشت: در صورت اتصال به اهل‌بیت(ع)، دلدادگی‌ها، عرض ارادت‌ها، اقامه عزا و اشک ریختن‌ها برای امام حسین (ع) دستاورد خود را نشان خواهد داد.

وی مودت و محبت اهل‌بیت(ع) را دارای جایگاه ویژه‌ای در دین اسلام دانست و با بیان اگر محبت به اهل بیت(ع) در قلب انسان وارد شد، ایمان او مورد پذیرش است، گفت: در صورت نداشتن محبت به این خاندان، ایمان او پذیرفته نیست.

به گفته وی در زمینه محبت، احادیث زیادی بیان شده، اما باید گفت اگر محبت ما به حدّ نصاب برسد مطمئن باشید آثار و برکات این محبت در اجتماع و زندگی انفرادی ما بروز و ظهور خواهد داشت.

حجت الاسلام کاظمی با بیان اینکه یا حسین گفتن و خواندن زیارت عاشورا نیازمند با حسین بودن است، اظهار داشت: ادعای حسینی بودن در رفتار، گفتار، باور و بینش و منش در انسان باید بروز و ظهور داشته باشد.

مراسم زیارت عاشورا همه ساله در دهه دوم ماه محرم از سوی روابط عمومی و اموربین الملل شهرداری کاشان در خانه تاریخی آل یاسین برگزار می‌شود، بیش از یک قرن است که مرثیه خوانی در خانه‌ی تاریخی آل یاسین کاشان برگزار می‌شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات