۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۷۶۰۰۳۲
گزارشی از نشست «انتخابات پرشو؛ قدرت نرم جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل»؛

از ضرورت انتخاب فرد اصلح در انتخابات تا لزوم استفاده از ظرفیت رسانه برای معرفی اهل بیت به جهانیان

از ضرورت انتخاب فرد اصلح در انتخابات تا لزوم استفاده از ظرفیت رسانه برای معرفی اهل بیت به جهانیان
در نشست «انتخابات پرشو؛ قدرت نرم جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل» که با حضور برخی از طلاب فعال فضای مجازی برگزار شد بر ضرورت انتخاب فرد اصلح در انتخابات و لزوم استفاده از ظرفیت رسانه برای معرفی اهل بیت(ع) به جهانیان تاکید شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست «انتخابات پرشور؛ قدرت نرم جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل» بعد از ظهر امروز با حضور آیت الله رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام و برخی از طلاب فعال فضای مجازی در سالن جلسات مجمع جهانی اهل بیت برگزار شد.

حجت‌الاسلام عباسیان دبیر قرارگاه رسانه ای شهید آرمان در این نشست با اشاره به لزوم توجه به طلاب فعال رسانه ای و ضرورت استفاده از این ظرفیت در معرفی مکتب اهل بیت علیهم السلام ابراز کرد: از سال ۱۴۰۰ درصدد شناسایی طلاب فعال رسانه ای کشور بودیم و توانستیم برخی از این افراد را در کنار هم جمع کنیم.

وی افزود: همه این افراد به صورت عملیاتی و فعال درحال فعالیت هستند و ارتباط گیری با طلاب فعال رسانه ای یکی از اهداف ما بود تا بتوانیم با کمک همدیگر محاسن اهل بیت علیهم السلام را به آحاد مختلف جوامع بیان کنیم.

همچنین آیت الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام در این نشست ضمن تبریک ولادت امام هادی علیه السلام، زیارت غدیریه را یکی از یادگارهای ارزشمند امام هادی دانست که در آن تعداد ۱۵۰ ویژگی و صفت از امیرالمومنین علیه السلام بیان شده است.

گزینش بهترین افراد در مسئولیت ها و نقش آفرینی بشر در سرنوشت خود، دو نکته آموزشی مهم واقعه غدیر است

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام با اشاره به ضرورت توجه به اخلاق رسانه ای در کنار لزوم توجه به مبانی اسلامی تاکید کرد: دیدگاه ما برخلاف غربی ها این است که همچون عرصه سیاست در عرصه رسانه نیز باید اخلاق را رعایت کرد. باید در فعالیت های رسانه ای در شناساندن اهل بیت علیهم السلام به جهان و جامعه از افراط و تفریط پرهیز شده و با عقلانیت، معنویت و عدالت به پیش رفت‌.

گزینش بهترین افراد در مسئولیت ها و نقش آفرینی بشر در سرنوشت خود، دو نکته آموزشی مهم واقعه غدیر است

آیت الله رمضانی همچنین بر لزوم حضور و مشارکت گسترده مردم در پای صندوق های رای تاکید کرد و گفت: شرکت باشکوه مردم در انتخابات ضریب امنیت بین المللی ایران را افزایش خواهد داد و باید کسی را انتخاب کرد که خود را هزینه مردم کرده و همانند شهید رئیسی، خستگی ناپذیر بوده و قطار نظام اسلامی را تندتر حرکت دهد.

گفتنی است در بخش پایانی این نشست بار دیگر برخی از طلاب فعال مجازی حاضر در نشست به ارائه نظرات خود در عرصه فضای مجازی و دغدغه های خود در این عرصه پرداختند.

لزوم گسترش دایره گفت وگوها به صورت جهانی و کاهش فاصله دایره مخاطبان، تبیین روایت درست نگاه اسلام به زنان، داشتن هویت مشخص و معین برای فعالان مجازی در کشور، نبود احساس نیاز برخی از ارگان ها و نهادها به فعالیت های رسانه ای و عدم اهمیت آنان به فعالان رسانه ای و ضرورت گسترش اقدامات تبیینی و امیدآفرینی در جامعه از جمله پیشنهادها و اظهارات طلاب فعال مجازی در این نشست بود.

سعید چراغی

ارسال نظرات